Početna > Svet
Svet

Kritična situacija u nemačkoj auto industriji

Poslovni sentiment među nemačkim proizvođačima automobila i njihovim dobavljačima značajno se „ohladio“ u septembru, pri čemu je odgovarajući indeks, koji izračunava ekonomski institut IFO, pao sa avgustovskih 32 poena na samo 13,2 boda prošlog meseca.
Foto: Pexels/Rangga Aditya Armien

U julu je ta cifra iznosila solidnih 52,9 poena, podseća se u saopštenju instituta iz Minhena dostavljenom Tanjugu.

„Najnoviji podaci pokazuju da je nemačka automobilska industrija najteže pogođena uskim grlima u snabdevanju poluproizvodima“, kaže Oliver Falk, direktor Centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije u IFO-u.

Jedini pozitivan znak dolazi sa inostranih tržišta – očekivanja vezana za izvoz su znatno poboljšana, pri čemu je taj indikator porastao sa 17 poena u avgustu na 34,5 poena u septembru. To bi moglo da imati pozitivan uticaj na očekivanja u vezi s proizvodnjom, koja su ojačala sa 35,4 boda na 37,4 poena.

„Međutim, to ne sme da potisne činjenicu da neizvesnost među mnogobrojnim kupcima u Kini, zbog krize građevinske kompanije Evergrande, opterećuje raspoloženje nemačkih proizvođača vozila koji sada u Kini proizvode više automobila nego u Nemačkoj“, napominje Falk.

Situacija u Nemačkoj auto industriji ostaje kritična, kaže on i dodaje da su narudžbine pale sa 17,1 poena u avgustu na 5,3 boda u avgustu. U julu su knjige narudžbina bile na nivou od zdravih 52,5 poena.

Potražnja za automobilima u Nemačkoj je potonula u septembru prvi put od maja 2020. godine, i to na minus 15,7 bodova u odnosu na 1,7 poena prethodnog meseca.

Širom lanca dobavljača, kompanije su ocenile zalihe gotovih proizvoda kao prevelike.

Proizvodnja britanske autoindustrije pala 27 posto

 

Preuzmite android aplikaciju.