Компанија “Apple” (Епл) данас представља једну од најуспешнијих компанија на планети, која се истиче по квалитету и иновацијама, али и по великој лојалности корисника.
Међутим, није увек било тако. Уколико желите да сазнате како и када је ова компанија доживела свој процват, кликните овде.
Чињеница је да велики део успеха ове компаније лежи у њиховом невероватном брендирању – почевши од њиховог препознатиљивог логотипа.
Како је он настао?
Давне 1976. године, на Епловом логоу налазио се Исак Њутн који седи испод јабуке на дрвету, са плодом који је делимично преполовљен. Сама компанија је већ тада увидела да лого није најкреативнији, те је наредне године одлучила да га поједностави.
Почевши од 1977. па све до 1998. године, како би се лого слагао са првим компјутером у боји, Еплова јабука била је обојена дугиним бојама.
Џобс је тада ангажовао Роба Јанофф-а, графичког дизајнера који је имао задатак да креира логотип који би спојио име “Аппле” са дизајном модерног изгледа. Његов дизајн био је прилично једноставан, 2Д загрижена јабука са дугиним спектром.
Зашто баш загрижена јабука?
Једна од теорија, с обзиром на тадашњу технологију, целу јабуку заменила је загрижена, како људи не би помислили да је јабука заправо трешња. Друга теорија се односи на игру речи, “бyте” (јединица мере података у рачунарству) и “бите” (угриз).
Временом, како је компанија напредовала, логотипи су се мењали.
У фотограији изнад, јасно се види да је Еплова јабука 1998. године била у потпуности црне боје, док 2001. године, почиње да личи на дизајн какав данас познајемо. Чувена јабука је свој коначан изглед добила 2017. године, а да ли ће се у будућности још мењати, остаје нам да видимо.
Преузмите андроид апликацију.