Novi Sad je grad bulevara. Gde ima mnogo bulevara, ima i mnogo polukružnih skretanja, a samim tim, i mnogo saobraćajnih dilema.
Na bulevaru ste, pravite polukružno skretanje, „namotali“ ste volan potpuno ulevo, čekate da se zaustavi saobraćaj koji ide iz suprotnog smera, kako bi se bezbedno zaokrenuli za 180 stepeni.
Kada se to desi, krećete, ali iz ulice sa vaše leve strane „izleće“ vozač koji ima uslovno zeleno za skretanje desno, tačnije na bulevar na kom se vi nalazite.
„Pun levi“ vam nije bio dovoljan da ostanete u skroz levoj traci, a on skreće i ulazi u desnu traku, u kojoj ćete vi neminovno završiti. Kočite vi, koči on, svi su besni.
Da li je on imao puno pravo da izvrši skretanje udesno, a vi da sačekate da on prođe, jer ipak polukružno skretanje često „zakrči“ ceo put i morate sačekati da ne ometate nikoga?
Ili ipak, vi ste na glavnom putu, menjate samo smer kretanja, a on iz sporedne ulice mora da vas propusti, pa tek onda skrene na bulevar na kom ste vi.
Da li vi uopšte smete da polukružno skretanje završite u traci koja nije najbliža vama?
Ko je koga trebalo da propusti?
Iz auto-škole „VM Auto 021“ dobili smo sledeće objašnjenje:
„U situaciji kada na bulevaru, na raskrsnici na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima (semaforima) radimo polukružno okretanje, vozač vozila koji vrši polukružno okretanje ima prednost u odnosu na vozila koja dolaze iz ulice sa naše leve strane, gde vozač ima uslovno zeleno (uslovna desna strelica) za skretanje desno.
Vozač vozila koji vrši radnju polukružnog okretanja u momentu vršenja radnje ima zeleno svetlo na semaforu, dok s druge strane vozila koja nam dolaze sa naše leve strane, imaju uslovnu desnu strelicu.
Sam pojam uslovno desno znači da vozač vozila koji skreće udesno, može da izvrši tu radnju, ali pod određenim uslovima“, navode iz auto-škole, a situacija je jasna:
„Najpre mora da propusti pešake ispred sebe, nakon toga vozilom prilazi do linije preglednosti (linija gde se dva puta spajaju) i propušta vozila koja dolaze sa njegove leve strane, odnosno kreću se putem na koji se on uključuje. Nakon što propusti vozila koja se kreću putem na koji se on uključuje, dužan je da propusti vozila koja vrše radnju polukružnog okretanja i tek nakon toga može da izvrši skretanje desno, vodeći računa da u međuvremenu nije došlo do promene svetla na semaforu i da pešaci neće krenuti da prelaze ulicu preko pešačkog prelaza na putu na koji se on uključuje.
Suština rešenja konkretne situacije je u tome što vozač vozila koji vrši polukružno okretanje u momentu vršenja radnje ima zeleno svetlo na semaforu, dok vozač vozila koji skreće desno ima uslovnu desnu strelicu.
Dakle u ovoj situaciji učesnici u saobraćaju postupaju po svetlosnom saobraćajnom znaku, koji je po hijerarhiji „jači“ od pravila saobraćaja (pravilo desne strane)“, navode iz auto-škole „VM Auto 021“.
Auto-škola „VM Auto 021“ nalazi se na adresi Bulevar Kralja Petra I, 28c, Novi Sad.
Sve informacije o obuci vozača u ovoj auto-školi možete dobiti na sledeće brojeve:
- 0613011000
- 0212311000
Da li palite desni „žmigavac“ ako skrećete desno kod ovog znaka? (ANKETA)
Preuzmite android aplikaciju.