Kompanija Galenika, u partnerstvu sa Filološkim fakultetom Univerziteta u Beogradu, organizovala je kampanju „Moja koza / koža“, kojom se promoviše ispravno pisanje i poštovanje pravopisnih normi srpskog jezika.
Kampanja je organizovana povodom Međunarodnog dana maternjeg jezika koji se obeležava danas, saopštila je farmaceutska kompanija.
Kroz projekat „Moja koza / koža“ Galenika, uz podršku Filološkog fakulteta , obraća se mladima kako bi im skrenula pažnju na značaj jezika i njegovu ispravnu upotrebu.
„Nizom vizualnih ilustracija kroz prikaz koze, koje smo objavili putem bilborda i društvenih mreža, uz šaljiv i moderan narativ koji je blizak mlađoj publici, promenili smo smisao rečenica izostavljanjem kvačica iznad slovnih karaktera. Sugestivne ilustracije pomažu da se smisao rečenica teže razume“, rekla je menadžer marketinga u Galenici Jelena Stojanovski.
Kako se navodi, moderne tehnologije donose izazove srpskom jeziku i pravopisu, a jedan od njih tiče se upotrebe dijakritičkih znakova.
Dijakritički znakovi, kao obeležja od kojih zavisi izgovor nekog glasa i koji unose razliku između pojedinih latiničnih slova i reči, važan su deo pravopisa i srpskog jezika.
Oni omogućavaju da otkucane poruke obezbede tačnost i nedvosmislenost, a njihovo nekorišćenje može u potpunosti da promeni smisao neke reči i izazove zabunu.
Dekan Filološkog fakulteta u Beogradu Iva Draškić rekla je da će akcija Moja koza / koža osvestiti mlade da obrate veću pažnju na pravopis.
Preuzmite android aplikaciju.