Kako navode u Upravi carina, oldtajmeri su vozila od istorijskog značaja i kolekcionarski primerci u našu zemlju mogu da se uvoze bez obzira na činjenicu što ne ispunjavaju uslove propisane normom evro 3.
„Dokaz da je reč o takvoj vrsti vozila je potvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu, a u tu kategoriju spadaju vozila koja su proizvedena pre trideset i više godina, ona koja su očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju i automobili koji predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa”, navode iz Uprave carina.
Prema mišljenju nadležnog ministarstva, kako kažu, u postupku uvoza oldtajmera potvrda Muzeja automobila u Beogradu prihvatiće se kao validna ako se u tom postupku utvrdi da odgovara činjeničnom stanju (npr. za vozilo koje se prema svojim karakteristikama ne može svrstati u odgovarajući tarifni broj kao motorno vozilo, takva potvrda se ne može prihvatiti i u takvim situacijama dalji postupak sprovešće se u skladu sa propisima koji se odnose na robu koja je predmet carinjenja).
„Oldtajmeri se mogu privremeno ili trajno izvoziti iz naše zemlje u skladu sa Odlukom o određivanju robe za čiji je uvoz, izvoz, odnosno tranzit propisano pribavljanje određenih isprava. Nadležni za izdavanje dozvola ili saglasnosti za to su Republički zavod za zaštitu spomenika kulture ili Pokrajinski sekretarijat za kulturu za područje AP Vojvodine”, navodi se na sajtu UC.
Inače, u ovoj instituciji navode da neko ko planira da uveze motocikl ili moped takođe mora da podnese dokumentaciju na osnovu koje se na nesumnjiv način može izvršiti pravilna identifikacija.
Tu se prvenstveno misli na saobraćajnu knjižicu, fakturu i kupoprodajni ugovor, koji moraju biti overeni kod notara, u sudu, MUP-u ili opštini. Razlika postoji utoliko što motori ne moraju da ispunjavaju uslov da su proizvedeni u skladu sa normom evro 3, zato što čak i poneki novi modeli ne ispunjavaju ovu normu.
Preuzmite android aplikaciju.