Novi Sad sa skoro 400.000 stanovnika i 150.000 vozila postaje pretesan grad, a sa špicevima u saobraćaju se sučavaju, ponajviše vozači.
Posledica navedenog, između ostalog je nepropisno parkiranje, kako zbog neodgovornosti vozača, koji bi automobilom da stignu do ulaza pekare, apoteke ili marketa, tako i zbog neažurnosti nadležnih službi u regulisanju saobraćaja. Da li ta slika u gradu i okolini može da se promeni?
Doći do dragocenog dela asfalta za svog četvotočkaša, godinama je ista želja vozača, samo što je sada sve manje prostora za parkiranje. Taj problem postaje sve izraženiji i u mirnim delovima grada, kao na primer u Sremskoj Kamenici, gde se postavlja opravdanosti parkiranja ispred kuća, a da se pritom dovede u pitanje bezbedno mimoilaženje.
RTV je proverio da li je ovaj automobil propisno parkiran. Metar je pokazao da ima više od tri metra, što znači da je po propisu. Međutim, isto u dvosmernoj ulici, ali u Novom Sadu na Limanu zatekli su nepropisno parkirane automobile, jer do pune linije ima manje od tri metra.
Negativnih primera ima na svakom koraku, što je slučaj u centru Sremske Kamenice, gde se ne bira mesto i pored znaka zaustavljanja i parkiranja. Istini za volju, odgovarajućeg parkinga nema, imajući u vidu frekvenciju vozila, ali i potrebe građana.
„Saobraćajna policija dođe i odradi svoj deo posla, skloni, upozori i kazni, a dva autobusa GSP-a teško mogu da se mimoiđu u raskrsnici Zmajev trg i Zmaj Jovine ulice. Dođe policija, bude nekog reda i čim se policijac skloni opet se vratimo na staro i problem i dalje postoji“, rekao je Tomislav Virijević.
Samo policija može da kažnjava ovakve prekršaje i obično na teren izlaze po prijavi, a kazna iznosi 5.000 dinara. Nepropisno parkirana vozila po nalogu policije, inspekcije ili komunalne milicije uklanja „Parking servis“ i taj broj dnevno se kreće između 30 i 40.
„Mi smo u jednom periodu postavili veliki broj stubića koji sprečavaju one koji bi da se parkiraju na trotoare i pešačke staze, ali ne možete ceo grad okovati u stubiće zato što postoje oni koji krše saobraćajna pravila“, rekao je Radovan Jeknić, portparol JKP „Parking servis“.
Postoje i drugi načini regulisanja saobraćaja; uspostavljanja jednosmernog režima u ulicama ili kroz naplatu parkinga, a iz Uprave za saobraćaj i puteve najavljuju sistem video nadzora.
„Dispečarski centar koji bi povezivao sve kamere i na taj način bi moglo da se isprati i da se patrola pošalje ne samo kada neko zove, već čim se stvara gužva da se pošalje patrola koja bi to rešila“, rekao je Đorđe Basarić, načelnik Gradske uprave za saobraćaj i puteve.
Sve u svemu, što hitnije bi trebalo rešavati pitanja loših navika vozača i rasterećenja saobraćaja, a na to ukazuje i podatak da je u Novom Sadu skoro 150.000 vozila, a tom broju trebalo bi dodati i ona koja dolaze u grad.
Preuzmite androidaplikaciju.