Pred nama je nova zimska sezona i pravo vreme da zaštitite merne uređaje od smrzavanja. Da bi se vodomeri i unutrašnje instalacije sačuvali tokom niskih temperatura, veoma je važno da ih izolujete na adekvatan način.
Obaveza potrošača je da brinu o svojim unutrašnjim instalacijama i da se staraju da vodomerno okno bude čisto i zaštićeno od smrzavanja i mehaničkih oštećenja, kao i da vodomer bude dostupan za održavanje i očitavanje.
Do smrzavanja vodomera dolazi u slučajevima kada oni nisu propisno smešteni i adekvatno postavljeni. Takođe, nije redak slučaj da dođe do smrzavanja i pucanja unutrašnjih instalacija u objektima koji se tokom zime ređe koriste.
U takvim slučajevima predlažemo da se vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz cevi u objektima u kojima se ne boravi. Posebno apelujemo na vlasnike vikendica, budući da se u njima tokom zime ređe boravi.
Ukoliko je vodomer postavljen plitko, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal preko njega. To mogu biti daske, stiropor ili slama.
Potrošači koji imaju propisno izgrađena vodomerna okna ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera i ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od takve vrste oštećenja.
Apelujemo na građane da na vreme provere svoje unutrašnje instalacije, da posebnu pažnju obrate na dotrajale slavine i vodokotliće jer će time smanjiti troškove i rasipanje pijaće vode.
Ukoliko na vreme zaštitite i svoje merne uređaje, predupredićete eventualne troškove uzrokovane pucanjem istih.
Sve uočene kvarove na vodomeru, građani mogu prijaviti kontakt centru na 0800/333-021.
Preuzmite android aplikaciju.