Циклуси пуњења и пражњења, старост акумулатора… на крају све то резултује кваровима. Како проверити стање акумулатора?
То можете да учините једноставним тестом. Паркирајте аутомобил у мраку испред неког зида, а затим искључите мотор и укључите кратка светла. Ако светло након кратког времена почне да тамни, то је показатељ да акумулатор слаби.
Наравно, акумулатор увек можете проверити и волтметром, али он није чест део алата и уређаја у просечном домаћинству.
Посебно треба припазити приликом закључавања возила да вам не остане укључено светло у унутрашњости возила, пише „аутомобили.ба“.
Акумулатори мањег капацитета код, на пример, бензинских мотора ако преноће са укљученим осветљењем путничког простора могу да се испразне до нивоа да сутрадан више није могуће покренути мотор, што је заправо и најчешћи проблем.
Најчешће се ово дешава код акумулатора који су старији од две године – због већег броја циклуса пуњења и пражњења смањен им је капацитет.
Старија возила су најчешће опремљена само једном сијалицом путничког простора од 5W, али новија понекад имају и до три секције осветљења у разним деловима путничког простора, што знатно повећава број сијалица, односно потрошача, па их уместо једне често буде пет, што може старијем акумулатору представљати озбиљан проблем.
Проблеми са стартовањем мотора могу да наступе при повратку у возило већ након петог сата рада ових сијалица у стању мировања аутомобила.
Остаће нешто струје у возилу за мање потрошаче, али то је недовољно да „упалимо“ мотор. Овај тип проблема се најчешће догађа возачима ако се врата возила у потпуности не затворе након изласка или возач укључи унутрашњу расвету преко прекидача по завршетку вожње како би нешто прочитао, па после тога напусти возило, а прекидач не врати у положај за аутоматско искључивање.
Затим изађе из возила, очекујући да ће се унутрашња расвета сама искључити.
Уколико је светло било укључено предвече, следећи контакт са возилом обично буде тек наредног дана ујутру. У том случају, већ се можемо наћи затечени јер возило не реагује на даљински, што је знак да се акумулатори испразнио.
Многа возила, кад се закључају, имају функцију „софт“ гашења унутрашње расвете од две до десет секунди након закључавања возила.
Кад закључавамо возило већ по аутоматизму очекујемо да ће се то светло угасити. Међутим, ако не затворимо врата довољно, она ће остати укључена на неким моделима.
Срећом, на овај проблем нова возила углавном су имуна јер чак и у случају отворених врата следи гашење светала за десетак минута.
Ако имате старији модел, није лоше причекати након затварања возила да се светла угасе. Пре тога, свакако преконтролишите да ли сте искључили све потрошаче струје у возилу, од спољних до унутрашњих светала, као и потрошаче које сте евентуално повезали на прикључак од 12 волти.
Преузмите андроид апликацију.