Početna > Biznis
Biznis

Još lakše do povraćaja novca zbog nerealizovanog putovanja

Samo jedan od tri putnika u Evropi upoznat je sa svojim pravima i zna kome treba da se obrati ukoliko želi da ih ostvari, pokazala su najnovija istraživanja.
Foto: Unsplash/Karlo Toris

Evropska komisija je zato podnela novi predlog koji bi trebalo da donese više mogućnosti za oko 13 milijardi putnika godišnje – avionom, vozom, autobusom i brodom.

Nova prava putnika, kako je navedeno u njihovom saopštenju, olakšaće potrošačima korišćenje svojih prava i njihovo sprovođenje u slučaju reklamacija i žalbi.

Detaljnom analizom zaključeno je da svi putnici ne uspevaju da ostvare prava na isti način i istom dinamikom, zbog čega se i radilo na novim pravilima koja će se odnositi na sprovođenje propisa.

„Novi predlog bi trebalo da poboljša i pojednostavi sprovođenje zakona, tako da je potrošačima lakše da podnesu žalbu i dobiju pun povraćaj novca ako je putovanje otkazano. Osim toga, predlogom ćemo obezbediti svima da im bude jasno koji je postupak povraćaja novca u slučaju da su kartu kupili od posrednika”, navodi se u saopštenju objavljenom na Mreži evropskih potrošačkih centara.

Inače, novim propisima se olakšava putovanje putnicima s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću. Na primer, ukoliko je neophodno da imaju pratnju tokom putovanja, avio-kompanija će tu osobu iz pratnje prevesti besplatno do destinacije, a to je već uvedeno u putovanja železnicom ili brodom.

Iako je prošlim Zakonom o zaštiti putnika poprilično detaljno definisano koja su prava putnika u paket-aranžmanima, sada se to još detaljnije uređuje.

Komisija smatra da ovi propisi nisu bili dovoljno jasni i delotvorni, posebno u vreme pandemije, kada je nekoliko velikih turoperatera bankrotiralo, a putnici nisu uspeli da dobiju novac za nerealizovana putovanja. Sada se uvode jasnija i jača prava putnika, uključujući i pravila o povraćaju novca i avansu.

Stiven Sigal posetio žrtve terorističkog napada u Moskvi

Preuzmite android aplikaciju.