Postoje trenuci u studentskom životu kada se studenti suočavaju sa izazovima i neuspesima, a jedan od najčešćih je padanje ispita ili kolokvijuma. Kada se suoče sa tom situacijom, studenti često koriste različite izgovore kako bi opravdali svoj neuspeh.
U anketi koju smo sproveli među studentima Univerziteta u Novom Sadu, pokušali smo da saznamo koji su to najčešći izgovori koje studenti koriste kada padnu ispit ili kolokvijum.
Nisam imao dovoljno vremena za pripremu
Ovaj izgovor je jedan od najčešćih koji studenti koriste. Studenti su stava da su imali previše obaveza, kolokvijuma, ispita, zbog čega nisu mogli posvetiti dovoljno vremena pripremi za ispit.
Ispit je bio pretežak
Ponekad studenti imaju osećaj da je gradivo za spremanje ispita preobimno. Takođe, tvrde da su ispitna pitanja bila izvan ispitnih pitanja koja su oni očekivali i spremali.
Kvalitetna priprema i razumevanje gradiva ključni su faktori za uspešno savladavanje ispita.
Nisam se dobro osećao tog dana
Ponekad studenti tvrde da su imali zdravstvene probleme ili su bili pod stresom, što ih je sprečilo da ostvare najbolji rezultat na ispitu.
Iako zdravlje i emocionalno stanje mogu direktno uticati na uspeh na ispitu, važno je da studenti prepoznaju važnost brige o sebi i traže podršku kad je potrebno.
Nisam dobio prolaznu ocenu, iako sam imao znanje za prolaz
Ponekad studenti za padanje ispita i lošu ocenu krive subjektivan odnos profesora prilikom samog ocenjivanja. Studenti često tvrde da predmetni profesor nije pravedno ocenio njihove odgovore i procenio njihovo znanje.
Kako studenti često znaju da kažu: „Profesor me ne voli, zato mi je teško da položim ispit“.
Nisam imao sreće sa ispitnim pitanjima
Ponekad studenti za svoj neuspeh pripisuju lošoj sreći prilikom dobijanja ispitnih pitanja. Razlog za neuspeh pripisuju ispitnim pitanjima koja nisu očekivali ili loše pripremljenom delu gradiva koji je bio na ispitu.
Iako su ovo izgovori koje studenti najčešće koriste, u anonimnoj anketi studenti su imali i neke zanimljive izgovore za loš rezultat na ispitu:
- neki su naveli „da su tako u mogućnosti“,
- izašli su samo turistički da vide pitanja,
- spremali su ispit iz pogrešne skripte,
- odložili su uspeh za drugi ispitni rok,
- nisu uspeli da prepišu, kao ostatak kolega na ispitu.
Učenje iz neuspeha i usvajanje konstruktivnog pristupa ključni su za postizanje uspeha u budućnosti. Svako ko je studirao bar jednom je koristio izgovore kako bi opravdao loš rezultat na ispitu ili ispitnom roku. Važno je da ste svesni da ste nekada sami krivi za svoj neuspeh i da radite na tome da to promenite u budućnosti.
Padanje ispita je normalna stvar, ali može biti i neugodno iskustvo. Važno je da studenti preuzmu odgovornost za svoje postupke i pronađu načine za poboljšanje. Kako sami studenti kažu: „Nisi ni studirao, ako nisi pao neki ispit.“
Preuzmite android aplikaciju.