Почетна > Бизнис
Бизнис

Инфлација брине Немце више од рата у Украјини и пандемије

Раст цена забрињава потрошаче у Немачкој више него рат у Украјини или пандемија ковид-19.
Фото: Pixabay/Pixabay

Готово сваки трећи грађанин се плаши да ће због инфлације морати да промени свој стил живота, показују управо објављени резултати репрезентативног истраживања јавног мњења које је спровела консултантска фирма Мекензи.

Око 40 одсто од око 1.000 испитаника рекло је да је њихова највећа брига тренутно инфлација, 34 процента је навело руску инвазију на Украјину, а само осам одсто пандемију ковид-19, преноси Дојче веле позивајући се на агенцију дпа.

Готово трећина учесника анкете, 29 посто, страхује да ће због раста цена морати да ограничи потребе у неким областима живота. Страх од раста цена је нарочито присутан код људи с нижим примањима. Две трећине испитаника очекује да ће цене наставити раст и у наредних 12 месеци.

„Две године короне оставиле су трага, али сада су људи, због инфлације и руске инвазије на Украјину, постали песимистичнији него икад раније“, сумирао је резултате истраживања Мекензијев стручњак Маркус Јакоб.

Додаје да људи осећају више цене и да на крају месеца виде да у новчанику остаје мање новца него пре.

И они који боље зарађују мењају своје потрошачке навике.

Две трећине испитаника су у последње време трошили више новца за храну, 61 одсто је више трошио за бензин и транспорт, као и за енергију. Последица тога је да је готово свака трећа особа ограничила своје потрошачке навике. Штеди се пре свега на издацима за козметику, одећу, забаву и путовања.

„Новом штедљивошћу су посебно погођене оне области које су биле снажно угрожене и због пандемије“, каже Мекензијев експерт Симон Ланд.

Људи мање троше на оно на шта су у ствари желели да троше више кад је пандемија почела да јењава – рецимо на одласке у ресторане, ноћења у хотелима и забаве.

Око две трећине потрошача су, према овом истраживању, због раста цена већ почеле да мењају куповне навике преласком на јефтиније робне марке или чешћим одласком у набавку дисконтне продавнице. Више од половине испитаника навело је да воде више рачуна о потрошњи енергије код куће, наводи се у тексту.

OMV do 2040. vezan ugovorom za Gazprom

Преузмите андроид апликацију.