Portugalija je postala najveći evropski proizvođač bicikala i delova za njih, navode da je tajna u znanju, ali i nižim platama nego u Nemačkoj ili Italiji, a toj branši se predviđa vrtoglavi rast jer su bicikli opet u modi.
Bicikli s ramom od bambusa, trkački bicikli od karbona i s najlakšim sedištem na svetu od samo 35 grama, ali i obični bicikli za svakodnevicu: sve se to proizvodi u Portugaliji, zemlji koja se poslednjih godina popela na poziciju najvećeg proizvođača u Evropi, preneo je Dojče vele.
„Mi smo prošle godine izvezli bicikala i opreme u vrednosti od 600 miliona evra, a ove godine će ih biti još više“, kaže Gil Nadais, glavni sekretar portugalskog udruženja proizvođača bicikala „Abimota“.
Od 2020. Portugalija je najveći proizvođač bicikala u Evropi, a prednost pred konkurencijom iz Italije i Nemačke bi se mogla i dodatno povećati.
„Solidno znanje, inovativnost, kvalitetna i povoljna radna snaga i fleksibilnost: to su glavni razlozi za iznenađujući uspeh portugalske biciklističke industrije“, kaže Nadais.
Filip Mota, direktor proizvođača bicikala „Insajkls“ iz gradića Anadije u centralnoj Portugaliji, jedan je od zaslužnih za uspeh.
Međutim, čak je i njega iznenadio ovaj uzlet.
Od 2009. broj zaposlenih u njegovom preduzeću povećan je sa 40 na 300.
Ove godine „Insajkls“ će proizvesti 250.000 bicikala u vrednosti od 80 miliona evra.
U proizvodnim halama u Anadiji, koja se naziva biciklističkom metropolom Portugalije, radnici mesečno zarađuju između 800 i 1.000 eura.
Zbog sitnih delova roboti još uvek ne dolaze u obzir.
Velika pažnja se obraća na kvalitet.
„Svaki radnik kontroliše ono što je napravio radnik pre njega“, objašnjava Filipe Mota.
Branši se predviđa vrtoglavi rast od 30 odsto godišnje zahvaljujući velikoj potražnji za električnim biciklima.
„Danas proizvodimo sve: od bicikala za 199 do onih za 12.000 evra“, kaže Mota.
Gradić Anadija bi uskoro mogao da postane ne samo biciklistička metropola Portugalije nego i cele Evrope.
Preuzmite android aplikaciju.