Potrošači često imaju utisak da u domaćim radnjama koje nude robu na sniženju to često nije pravo sniženje.
Razlog je što mnogi trgovci i pre početka sniženja koja organizuju, najpre povećaju cene, a onda ih navodno snize. Utisak je tako da sniženja i nisu tako uočljiva, te da većina tokom rasprodaje robu kupi manje-više po istim cenama.
Šta znači rasprodaja robe i da li trgovac mora posebno da obeleži ovu robu?
Rasprodaja robe je prodaja po nižoj ceni u odnosu na prethodnu cenu, u slučaju prestanka poslovanja trgovca, prestanka poslovanja u određenim objektima ili prestanka prodaje određene robe.
Trgovac je dužan da fizički izdvoji robu koja je predmet rasprodaje od prodaje robe pod redovnim uslovima. Od objavljivanja rasprodaje do kraja njenog trajanja trgovac ne sme da naručuje i uključuje u rasprodaju nove količine robe koja je predmet rasprodaje.
Ukoliko primetite bilo kakve nepravilnosti koje se tiču oglašenih sniženja, prijavu uputite Tržišnoj inspekciji, koja je nadležna za nadzor propisa koji se tiču prodajnih podsticaja. Naglašavamo da su prava potrošača ista i kada se roba/usluga kupi po redovnoj i kada se kupi po sniženoj ceni.
Ukoliko imate fiskalni račun, odnosno dokaz o kupovini, za nesaobraznost/nedostatak koji se u periodu od dve godine pojavi, možete prodavcu izjaviti reklamaciju.
Savetuju se potrošači da bez obzira na sniženja kupovinu ne obavljaju impulsivno već planirano. Jedan od razloga je i situacija kada kupovinu obavite u maloprodajnom objektu, a predomislite se, shodno Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko ne postoji nesaobraznost/nedostatak, nemate pravo da zahtevate povrat novca odnosno zamenu. Neki od trgovaca ovakvu praksu dozvoljavaju, ali je odluka o tome prepuštena njihovim uslovima i poslovnoj praksi, a ne i obavezi koju je propisao zakon.
Preuzmite android aplikaciju.