BASF je smanjio proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka AdBlue-a, a isto su najavili nemački SKW i mnogi drugi proizvođači.
Cena gasa je toliko visoka da se proizvodnja AdBlue-a-a ne isplati. AdBlue-u takođe raste cena, procena je da će ga uz sadašnje zalihe biti dovoljno u srednjoročnom razdoblju. Kupovaće se skuplje, ali za sada se čini da neće biti nestašica, piše Revija HAK.
Sada je zazvonilo za uzbunu u Nemačkoj, jer oko 90 odsto kamiona u transportu robe koristi AdBlue.
Logističke firme već upozoravaju na moguću nestašicu, a ministar saobraćaja Andreas Šojer povukao je prvi potez i sazvao sastanak prevozničkih udruženja sa ministarstvom ekonomije. Predlaže sa formiranje državnih rezervi AdBlue-a.
Inače, tečnost AdBlue se koristi u vozilima sa dizel motorima (ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 vozila, te kamiona od 2008. godine) za smanjenje emisija azotnih oksida.
Automobili i kamioni mogu raditi bez nje, ali kod mnogih proizvođača motori neće startovati ako je rezervoar ispražnjen. Tako je rešeno softverski, ali ako radi bez AdBlue-a, štete za motor neće biti – samo će emisije azotnih oksida biti mnogo veće.
Snažno trgovanje akcijama Tehnogasa, uz rast cene akcija NIS-a
Preuzmite android aplikaciju.