Почетна > Бизнис
Бизнис

Гугл се усклађује са правилима ЕУ за потрошаче

У циљу усклађивања своје праксе са правом ЕУ – углавном због недостатка транспарентности и јасних информација за потрошаче – „Гугл” се у четвртак обавезао да ће увести промене у неколико својих производа и услуга.
Фото: Unsplash/arkanperdana

После дијалога започетог 2021. године са Мрежом за сарадњу у заштити потрошача, коју координира Европска комисија, ова компанија се сложила да уведе промене у „Гугл стор”, „Гугл плеј стор”, „Гугл хотелс” и „Гугл флајтс” како би се осигурала усклађеност са правилима ЕУ за потрошаче.

‒ Потрошачи у Европи имају право на јасне, потпуне информације како би могли да доносе одлуке ‒ рекао је комесар за правосуђе Дидије Рејндерс. Он је изјавио да су обавезе које је ова компанија преузела корак напред у овом правцу.

„Позивамо „Гугл” да се у потпуности придржава прописа, да избегава блокирање потрошача са одређених локација, како би сви могли да уживају иста права и приступ истом садржају, где год да се налазе у ЕУ“ објаснио је Рејндерс.

Компанија се обавезала да ће ограничити своје капацитете за једностране промене у вези са поруџбинама када је реч о ценама или отказивању, као и да креира имејл-адресу чија је употреба резервисана за органе за заштиту потрошача, како би они могли да пријаве и захтевају брзо уклањање нелегалног садржаја.

Према извештају Европске комисије, „Гугл” је пристао да уведе низ промена у своју праксу. У случају хотела и летова наложено је да објасне корисницима да ли склапају уговоре директно са „Гуглом” или је он посредник. Такође би требало да појасне цену која се користи у оглашавању попуста. Важне су и рецензије које се не верификују на платформи „Гугл хотелс”, па је наложено да ова компанија прихвати исте обавезе о транспарентности као и друге велике платформе за смештај. То значи да морају да информишу потрошаче, на пример, о ценама или доступности.

Када је реч о онлајн продавницама, „Гугл”, би требало да обезбеди јасне предуговорне информације о трошковима испоруке, праву на повлачење и доступности могућности поправке или замене производа. Новост је и то да ће морати да обезбеди све информације о компанији, па и директне контакте са агентима, што до сада није био случај. Како је истакнуто, ове продавнице ће морати да буду доступне у различитим земљама и мораће да раде по идентичним условима како би потрошачи имали једнака права, наводи се у саопштењу.

Različita tumečenja odluke da se ulje proizvedeno u Srbiji povuče sa tržišta KiM

Преузмите андроид апликацију.