Regionalni projekat “The Melting Pot” sproveo je istraživanje u tri zemlje- Srbiji, Severnoj Makedoniji i Hrvatskoj, u cilju utvrđivaja potreba mladih u oblasti kulture i razloga za njihovo (ne)uključivanje u institucije kulture.
Istraživanje je obuhvatilo 500 mladih iz navedenih zemalja, u 38 institucija kulture, a pokazalo je da su kultura i umetničko izražavanje važao deo života za 60 posto mladih. Međutim, čak 90 posto mladih navodi da nikada nije pitano za mišljenje o programima i kulturnim sadržajima, dok su najčešći kanali za informisanje mladih o kulturnim događajima prijatelji i poznanici, Instagram i plakati i flajeri.
„Istraživanje je rađeno godinu i po dana, od marta 2021. godine do septembra 2022. godine. Neki od razloga zašto mladi ne posećuju događaje u institucijama kulture su da u njihovim mestima nema dovoljno ovakvih događaja, da ponuda nije atraktivna za njih i da ne znaju da postoji takva ponuda“, rekla je Jelena Stojanović, izvršna direktorka NAPOR-a.
Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije Matice srpske, istakla je da je u Galeriji primetan veći broj mladih koji posećuju ovu instituciju nakon Covida.
„Iz prostog razloga što su se muzeji, kao ustanove kulture koji su bili najbezbedniji u tim uslovima pandemije, prvi otvorili. Mi smo bili od početka aktivni na društvenim mrežama i mladi su u nemogućnosti odlaska u kafiće okrenuli ponudama muzeja. Mnogo su teže prošli oni koji su imali masovna okupljanja, poput bioskopa, pozorišta i koncerata“, rekla je Tijana Palkovljević Bugarski.
U saradnji sa Galerijom Matice srpske NAPOR je napravio društvenu igru za mlade, kako bi im približila kulturu. Igra će moći da se kupi u Galeriji.
„Ime igre je “Galeum”, gde smo spojili reči galerija i umetnost. Za igru su potrebne najmanje četiri osobe, a maksimalan broj učesnika je šest. Na karticama su predstavljene dela koje se nalaze u našoj Galeriji“, navela je Jelena Bobić, muzejska edukatorka.
Preuzmite android aplikaciju.