Регионални пројекат “The Melting Pot” спровео је истраживање у три земље- Србији, Северној Македонији и Хрватској, у циљу утврђиваја потреба младих у области културе и разлога за њихово (не)укључивање у институције културе.
Истраживање је обухватило 500 младих из наведених земаља, у 38 институција културе, а показало је да су култура и уметничко изражавање важао део живота за 60 посто младих. Међутим, чак 90 посто младих наводи да никада није питано за мишљење о програмима и културним садржајима, док су најчешћи канали за информисање младих о културним догађајима пријатељи и познаници, Инстаграм и плакати и флајери.
„Истраживање је рађено годину и по дана, од марта 2021. године до септембра 2022. године. Неки од разлога зашто млади не посећују догађаје у институцијама културе су да у њиховим местима нема довољно оваквих догађаја, да понуда није атрактивна за њих и да не знају да постоји таква понуда“, рекла је Јелена Стојановић, извршна директорка НАПОР-а.
Тијана Палковљевић Бугарски, управница Галерије Матице српске, истакла је да је у Галерији приметан већи број младих који посећују ову институцију након Цовида.
„Из простог разлога што су се музеји, као установе културе који су били најбезбеднији у тим условима пандемије, први отворили. Ми смо били од почетка активни на друштвеним мрежама и млади су у немогућности одласка у кафиће окренули понудама музеја. Много су теже прошли они који су имали масовна окупљања, попут биоскопа, позоришта и концерата“, рекла је Тијана Палковљевић Бугарски.
У сарадњи са Галеријом Матице српске НАПОР је направио друштвену игру за младе, како би им приближила културу. Игра ће моћи да се купи у Галерији.
„Име игре је “Галеум”, где смо спојили речи галерија и уметност. За игру су потребне најмање четири особе, а максималан број учесника је шест. На картицама су представљене дела које се налазе у нашој Галерији“, навела је Јелена Бобић, музејска едукаторка.
Преузмите андроид апликацију.