Početna > Novi Sad

Aktuelno Novi Sad

Značaj Fruškogorskog koridora za Novi Sad

Prvog maja ove godine otpočeta je gradnja brze saobraćajnice državnog puta IB-21 Novi Sad- Ruma (svima poznatije kao „Fruškogorski koridor“), u prisustvu predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića, premijerke Ane Brnabić, ambasadorke NR Kine Čen Bo, i drugih visokih predstavnika naše zemlje.
Foto: PrtSc/Sremska Televizija/YouTube

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ove saobraćajnice potpisan je sa kineskom kompanijom CBRC (China Road and Corporation) vrednosti 606 miliona evra. Planirani rok za završetak radova je 15. mart 2024. godine.

Dužina ove saobraćajnice će biti 47,7 km, sa četiri kolovozne trake, širine po 3,5 km, bez zaustavnih traka, a dozvoljena brzina kretanja biće od 50 do 100 km/h. Trasa Fruškogorskog koridora podeljena je na četiri deonice, a budući tunel kroz Frušku goru biće najduži tunel u našoj zemlji, dužine 3,5 km.

Foto: PrtSc/Skyscrapers Construction Serbia/YouTube

Ovaj građevinski poduhvat predstavlja projekat od značaja za Republiku Srbiju, jer će je povezati sa regionalnim i međunarodnim putevima, dok će unutar zemlje povezati Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, a posredno i sa Bosnom i Hercegovinom i Rumunijom.  Samim tim, doneće korist i za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu i Grad Novi Sad.

Foto: PrtSc/Skyscrapers Construction Serbia/YouTube
Ali šta konkretno Fruškogorski koridor donosi žiteljima Novog Sada?

Deonica „Fruškogorskog koridora“ koja se prostire na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa usvojenim planskim aktima, obuhvata područje od petlje Kać, do ukrštanja i spajanja  sa auto-putem E-75, zatim prelazi preko budućeg mosta preko Dunava, ide Obilaznicom oko Petrovaradina, nastavlja se na postojeći državni put br. 21  i dolazi do buduće petlje na Mišeluku. Od ove petlje trasa se nastavlja po postojećoj trasi državnog puta br. 21 sve do Paragova i podnožja Fruške gore i planiranog tunela kroz Frušku goru.

Planirana trasa puta na administrativnom području Grada obuhvata 22,6 km, od čega je postojeća trasa dužine 7,8 km, a oko 14,8 km je nove trase.

 Pre svega, realizacija ovog projekta doprineće saobraćajnom rasterećenju urbanih područja našeg Grada i smanjenju gužvi u saobraćaju.

Gradnja obilaznice oko Petrovaradina doneće višestruke benefite ovom naseljenom mestu. Teretni saobraćaj kroz Petrovaradin više neće ići kroz centar ovog naseljenog mesta, već će se kretati po obodu, što će poboljšati opšte uslove života građana na ovom području. Takođe, izmeštanjem saobraćaja ima i pozitivan uticaj na staro jezgro Petrovaradina- u smislu očuvanja tvrđave i podgrađa. Smanjiće se pritisak i na Žeželjev most. Sama činjenica da će Petrovaradin dobiti obilaznicu stvara i dalju razvojnu šansu Grada, u smislu pristupačnosti posetilaca i privrednog razvitka.

U sklopu ovog projekta, Grad Novi Sad dobiće još jedan most preko Dunava. To je peti most, koji će povezati Petrovaradin i Kovilj, dužine 1,8km, kod crkve na nasipu „Marije Snežne“. Planira se da budući most ima minimalno dve saobraćajne trake po smeru, a duž mosta obostrano biće izgrađene i pešačko- biciklističke staze.

Kada govorimo o mostovima, težnja Grada je da omogući da i gradnja četvrtog mosta u Novom Sadu, u produžetku Bulevara Evrope, postane deo ovog koridora. Naime, namera je da se kod dela Sremske Kamenice (kružna raskrsnica i buduća oblizanica) ovaj most u stvari spoji sa Fruškogorskim koridorom.

Gradnjom ova dva nova mosta, i njihovim povezivanjem sa Fruškogorskim koridorom, građani sremske strane Novog Sada dobiće bolju povezanost sa samim gradom, uštedeće troškove  i vreme putovanja. Put će biti nov i kvalitetniji, a bezbednosni elementi u saobraćaju biće na višem nivou.

Nadalje, gradnjom ove saobraćajnice postići će se bolje geosaobraćajno povezivanje područja našeg Grada sa važnim admininstrativnim tačkama u našoj zemlji- opštinama Ruma i Irig. A zatim daljim putnim pravcem, koridor se povezuje i sa bitnim regionalnim centrima: gradom Šapcem i Loznicom. Kao što je i Gradonačelnik Grada Novog Sada istakao- stvoriće se mogućnost brže i bezbednije saobraćajne komunikacije sa ovim opštinama i gradovima, i smanjiti pritisak na sela kroz koja se prolazi na putu do npr. Šapca.

Pored toga, ovom saobraćajnicom se dobija izlaz na još jedan auto-put: Beograd –Zagreb (E-70), gde isključenjem kod sela Kuzmin, i nastavkom saobraćaja auto-putem do Sremske Rače će se dobiti najkraći put od Novog Sada do Republike Srpske i Bosne i Hercegovine. Za one koji često putuju, biće interesantan podatak da će trasom Fruškogorskog koridora, uključenjem na ovaj auto-put (E-70), biće skraćen i put do aerodroma Nikola Tesla za nekih 20 km.

Efekti ovog projekta od državnog značaja direktno će uticati i na smanjenje štetnih uticaja na životnu sredinu područja sa kojih se izmešta saobraćaj na obode, u smislu buke i zagađenja. To će poboljšati opšti ekološki aspekt građana, Grada, i Fruške gore, kao najbliže zelene oaze naših građana.

Kamenički park novo – staro mesto za uživanje u prirodi

 

Preuzmite android aplikaciju.