Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Значај Фрушкогорског коридора за Нови Сад

Првог маја ове године отпочета је градња брзе саобраћајнице државног пута IБ-21 Нови Сад- Рума (свима познатијe као „Фрушкогорски коридор“), у присуству председника Републике Србије Александра Вучића, премијерке Ане Брнабић, амбасадорке НР Кине Чен Бо, и других високих представника наше земље.
Фото: PrtSc/Sremska Televizija/YouTube

Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи ове саобраћајнице потписан је са кинеском компанијом ЦБРЦ (China Road and Corporation) вредности 606 милиона евра. Планирани рок за завршетак радова је 15. март 2024. године.

Дужина ове саобраћајнице ће бити 47,7 km, са четири коловозне траке, ширине по 3,5 km, без зауставних трака, а дозвољена брзина кретања биће од 50 до 100 km/h. Траса Фрушкогорског коридора подељена је на четири деонице, а будући тунел кроз Фрушку гору биће најдужи тунел у нашој земљи, дужине 3,5 km.

Фото: PrtSc/Skyscrapers Construction Serbia/YouTube

Овај грађевински подухват представља пројекат од значаја за Републику Србију, јер ће је повезати са регионалним и међународним путевима, док ће унутар земље повезати Војводину са западним и северозападним делом Србије, а посредно и са Босном и Херцеговином и Румунијом.  Самим тим, донеће корист и за Аутономну покрајину Војводину и Град Нови Сад.

Фото: PrtSc/Skyscrapers Construction Serbia/YouTube
Али шта конкретно Фрушкогорски коридор доноси житељима Новог Сада?

Деоница „Фрушкогорског коридора“ која се простире на територији Града Новог Сада, у складу са усвојеним планским актима, обухвата подручје од петље Каћ, до укрштања и спајања  са ауто-путем Е-75, затим прелази преко будућег моста преко Дунава, иде Обилазницом око Петроварадина, наставља се на постојећи државни пут бр. 21  и долази до будуће петље на Мишелуку. Од ове петље траса се наставља по постојећој траси државног пута бр. 21 све до Парагова и подножја Фрушке горе и планираног тунела кроз Фрушку гору.

Планирана траса пута на административном подручју Града обухвата 22,6 km, од чега је постојећа траса дужине 7,8 km, а око 14,8 km је нове трасе.

 Пре свега, реализација овог пројекта допринеће саобраћајном растерећењу урбаних подручја нашег Града и смањењу гужви у саобраћају.

Градња обилазнице око Петроварадина донеће вишеструке бенефите овом насељеном месту. Теретни саобраћај кроз Петроварадин више неће ићи кроз центар овог насељеног места, већ ће се кретати по ободу, што ће побољшати опште услове живота грађана на овом подручју. Такође, измештањем саобраћаја има и позитиван утицај на старо језгро Петроварадина- у смислу очувања тврђаве и подграђа. Смањиће се притисак и на Жежељев мост. Сама чињеница да ће Петроварадин добити обилазницу ствара и даљу развојну шансу Града, у смислу приступачности посетилаца и привредног развитка.

У склопу овог пројекта, Град Нови Сад добиће још један мост преко Дунава. То је пети мост, који ће повезати Петроварадин и Ковиљ, дужине 1,8km, код цркве на насипу „Марије Снежне“. Планира се да будући мост има минимално две саобраћајне траке по смеру, а дуж моста обострано биће изграђене и пешачко- бициклистичке стазе.

Када говоримо о мостовима, тежња Града је да омогући да и градња четвртог моста у Новом Саду, у продужетку Булевара Европе, постане део овог коридора. Наиме, намера је да се код дела Сремске Каменице (кружна раскрсница и будућа облизаница) овај мост у ствари споји са Фрушкогорским коридором.

Градњом ова два нова моста, и њиховим повезивањем са Фрушкогорским коридором, грађани сремске стране Новог Сада добиће бољу повезаност са самим градом, уштедеће трошкове  и време путовања. Пут ће бити нов и квалитетнији, а безбедносни елементи у саобраћају биће на вишем нивоу.

Надаље, градњом ове саобраћајнице постићи ће се боље геосаобраћајно повезивање подручја нашег Града са важним админинстративним тачкама у нашој земљи- општинама Рума и Ириг. А затим даљим путним правцем, коридор се повезује и са битним регионалним центрима: градом Шапцем и Лозницом. Као што је и Градоначелник Града Новог Сада истакао- створиће се могућност брже и безбедније саобраћајне комуникације са овим општинама и градовима, и смањити притисак на села кроз која се пролази на путу до нпр. Шапца.

Поред тога, овом саобраћајницом се добија излаз на још један ауто-пут: Београд –Загреб (Е-70), где искључењем код села Кузмин, и наставком саобраћаја ауто-путем до Сремске Раче ће се добити најкраћи пут од Новог Сада до Републике Српске и Босне и Херцеговине. За оне који често путују, биће интересантан податак да ће трасом Фрушкогорског коридора, укључењем на овај ауто-пут (Е-70), биће скраћен и пут до аеродрома Никола Тесла за неких 20 km.

Ефекти овог пројекта од државног значаја директно ће утицати и на смањење штетних утицаја на животну средину подручја са којих се измешта саобраћај на ободе, у смислу буке и загађења. То ће побољшати општи еколошки аспект грађана, Града, и Фрушке горе, као најближе зелене оазе наших грађана.

Kamenički park novo – staro mesto za uživanje u prirodi

 

Преузмите андроид апликацију.