Fruškogorski koridor, kao jedan od najvećih infrastrukturnih projekata počeo je prošle godine, a radovi su uveliko vidljivi. Kako je najavljeno, neki će biti gotovi već u septembru čime će funkcionisanje i dolazak do željene lokacije biti mnogo olakšani.
Uporedo sa izgradnjom puta Ruma – Šabac, radi se i pravac Šabac – Loznica koji će biti završen do sledeće godine, čime će put između Beograda i Loznice trajati sat vremena.
Bačku, Srem, Mačvu i Podrinje povezuje tri važna pravca
Fruškogorski koridor od Novog Sada do Rume, auto-put Ruma-Šabac, brza saobraćajnica Šabac-Loznica – na sve tri trase radi se punom parom. Reč je o deonici dugoj 55 kilometara. Auto-put Ruma-Šabac biće otvoren već u septembru.
Radovi se trenutno izvode na izgradnji nasipa, na dužini od 18 kilometara, na lozničkom delu. Trenutno se izvode i radovi na 13 mostovskih konstrukcija, od ukupnih 20. U proseku je angažovano 200 radnika i tehničkog osoblja, kao i 120 sredstava mehanizacije.
Deonica puta Šabac-Loznica
Direktor “Koridori Srbije” Aleksandar Antić, naglasio je za televiziju Pink, da je trenutno u fazi otvaranje trase dužine 12 kilometara na šabačkoj deonici puta.
– U ovom trenutku, radimo zemljane radove na trasi i objekte – istakao je Antić.
Duž ove trase uvelike niče objekat za objektom
– Kada sve bude završeno od Beograda do Šapca, stizaće se za 40 minuta, a do Loznice za sat i 10. Ovaj auto-put i brza saobraćajnica predstavljaće ogromnu razvojnu šansu za čitav ovaj kraj, oni će zaista ubrzati zapadnu Srbiju. Kada završimo novi brzu saobraćajnicu od Loznice do Šapca, stizaće se za 30 minuta – reči su direktora “Koridora”.
Srbija trenutno gradi više od 500 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.
– To jasno šalje jednu sliku da je Srbija snažna sa dobrim javnim finansijama i da sve ono što prestavlja viziju razvoja, koju je i promovisao predsednik Aleksandar Vučić, da se to ostvaruje iz dana u dan – zaključio je Antić.
Peti most u Novom Sadu za tri godine
Takođe, na Dunavu su u toku radovi na postavljanju privremenog mosta koji će služiti za izgradnju mosta u okviru Fruškogorskog koridora. Predviđanja su da će peti novosadski most biti završen za tri godine.
Radovi trenutno obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije koji će služiti za izlivanje betonskih stubova. Radnici izvode se unutar zagata, odnosno čeličnog sanduka, na samom rečnom dnu. Trenutna dubina Dunava na tom mestu je 16 metara. Radnici primenjuju najsavremeniju tehnologiju, a najteži deo mosta je montaža zagata.
Na Fruškogorskom koridoru biće najduži tunel u Srbiji
Most će biti deo Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma. Njegovom izgradnjom još jedan cilj će biti ostvaren: rasteretiće se urbanizovane površine i izmestiti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka “Fruška gora”.
Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.
Višestruki benefiti: Brže putovanje i čistija okolina
Benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati, a put će biti kvalitetniji i moderniji.
Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici znači i znatno manju emisiju štetnih gasova. Takođe, bez uzbrdica kroz Nacionalni park vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja savladavati ovu prepreku, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.
Ukupna dužina brze saobraćajnice iznosi 47,7 km, i obuhvata četiri deonice.
Moravski koridor: Uskoro otvaranje prve deonice digitalnog autoputa (VIDEO)
Preuzmite android aplikaciju.