Početna > Sport > Automoto
Automoto

F1 agregati od 2025. sa jačim električnim komponentama

U okviru samita svih proizvođača F1 agregata na Velikoj nagradi Austrije razgovarano je o pravilima i konceptu Formule 1 u budućnosti.
Foto: Tanjug/AP/Darko Vojinovic

Dok će za specifičnosti pravila trebati više meseci, šef Mercedesa Toto Volf kaže da F1 čini pravu stvar držeći se turbo hibridnih agregata koji rade na potpuno održivom gorivu.

Govoreći u ponedeljak na konferenciji FIAu Monaku, Volf je rekao da postoji konsenzus da se F1 ne može vratiti na motore sa jakim sagorevanjem.

„Diskusija je bila – šta radimo u budućnosti u pogledu motora, jer želimo da smanjimo troškove, pa ne želimo da ponovo izmišljamo točak“, rekao je.

„Takođe, želimo da imamo motor koji je relevantan od 2025. do 2030. godine, a ne možemo koristiti stare benzinske glave sa vrištećim zvukom kada svi očekuju da ćemo ići na električni pogon.“

„Dakle, ovi motori će se i dalje napajati gorivom. Ostajemo sa trenutnim V6 motorom, ali električna komponenta će se masovno povećati.“

Trenutne jedinice snage F1 imaju MGU-K (pretvara toplotu od kočenja u električnu energiju i puni bateriju) i MGU-H (toplota izduvnih gasova stvara električnu energiju).

Postoje predlozi da Formula 1 napusti MGU-H zbog njegove cene i složenosti.

To bi otvorilo vrata nekoj drugoj moćnijoj kinetičkoj komponenti koja će se koristiti uz agregat.