U okviru samita svih proizvođača F1 agregata na Velikoj nagradi Austrije razgovarano je o pravilima i konceptu Formule 1 u budućnosti.
Dok će za specifičnosti pravila trebati više meseci, šef Mercedesa Toto Volf kaže da F1 čini pravu stvar držeći se turbo hibridnih agregata koji rade na potpuno održivom gorivu.
Govoreći u ponedeljak na konferenciji FIAu Monaku, Volf je rekao da postoji konsenzus da se F1 ne može vratiti na motore sa jakim sagorevanjem.
„Diskusija je bila – šta radimo u budućnosti u pogledu motora, jer želimo da smanjimo troškove, pa ne želimo da ponovo izmišljamo točak“, rekao je.
„Takođe, želimo da imamo motor koji je relevantan od 2025. do 2030. godine, a ne možemo koristiti stare benzinske glave sa vrištećim zvukom kada svi očekuju da ćemo ići na električni pogon.“
„Dakle, ovi motori će se i dalje napajati gorivom. Ostajemo sa trenutnim V6 motorom, ali električna komponenta će se masovno povećati.“
"The better we work, the more innovations we create, the more we can translate them into the road and in the industry, the more we can help in climate change, the more we can contribute to the reduction in carbon emissions, the more relevant we will be."#FIConf21#PurposeDrivenpic.twitter.com/4DLQXCPRTh
— FIA (@fia) July 5, 2021
Trenutne jedinice snage F1 imaju MGU-K (pretvara toplotu od kočenja u električnu energiju i puni bateriju) i MGU-H (toplota izduvnih gasova stvara električnu energiju).
Postoje predlozi da Formula 1 napusti MGU-H zbog njegove cene i složenosti.
To bi otvorilo vrata nekoj drugoj moćnijoj kinetičkoj komponenti koja će se koristiti uz agregat.
Watch the opening session of the FIA Conference 2021 in Monaco live
5 July 2:30 pm CET https://t.co/Y1EY28LZEw#FIAConf21pic.twitter.com/rcd5BhhjXy
— FIA (@fia) July 5, 2021