Rad od kuće postao je uobičajena pojava prošle godine. Iako mnogima to nije lako, nemaju izbora. Donosimo savete kako urediti kućnu kancelariju i postići maksimalnu efikasnost u novim uslovima rada.
Pandemija koronavirusa mnogima je promenila radno mesto i ljudi su se preselili iz kancelarija u svoje domove. Dok se nekima dopala promena, drugi su je ipak zamerili. Rad od kuće ima mnogo prednosti, ali i mana. Možda nećete morati da se budite rano ujutru i putujete kroz gužvu na posao, ali kod kuće često gubite koncentraciju i snagu volje. Rešenje problema je, između ostalog, u dobrom rasporedu i uređenju kućne kancelarije. Nije isto raditi u krevetu ili za stolom. Pored toga, potrebno je obratiti pažnju na male detalje.
Stvorite naviku rada u istim uslovima
Rad od kuće pruža visok nivo udobnosti, ali je često zamka koja će vas koštati produktivnosti i fokusiranosti na poslu. Iz tog razloga, pokušajte da uvek radite u istoj prostoriji i za istim stolom. Osim toga, sticanjem ove navike biće manje verovatno da ćete podleći smetnjama koje su vam bliske. Na primer, ako jednog dana sedite u dnevnoj sobi, a sutradan na balkonu, provešćete dosta vremena okrećući glavu samo da vidite šta ima na televiziji ili samo da vidite šta ima novo na društvenim mrežama. Vaša stalna kućna kancelarija će fokusirati vašu koncentraciju na ono što je trenutno najvažnije – posao. Korišćenje istog radnog prostora svaki put će vas mentalno osnažiti da započnete radno vreme i vrlo brzo ćete početi da povezujete mesto sa aktivnošću za koju je namenjeno. Dobar sto i udobna stolica važni su delovi kancelarijske opreme. Radni sto mora biti čist i uredan, ali i dovoljno velik za računar i svu potrebnu opremu. Pokušajte da bude relativno prazan kako biste uvek imali mesta za papire, knjige, sveske i slično. Zbog višesatnog sedenja, preporučljivo je imati ergonomsku stolicu koja će vam pružiti dovoljnu stabilnost i podršku. Bolovi u leđima, ramenima, rukama i nogama najčešće su posledica loše kancelarijske stolice.
Zeleno rešenje koje donosi mnoge prednosti
Možda ih ranije niste mogli imati, pa iskoristite priliku i ubacite malo zelenila u svoju kućnu kancelariju. Neka istraživanja su pokazala da biljke i cveće mogu da pomognu u podizanju raspoloženja tokom posla i smanjenju nivoa stresa. Pored toga, zabeležen je veći nivo kreativnosti, s obzirom da se ljudi osećaju opušteno i koncentrisano uz biljke. Biljke doprinose i zdravlju jer su odličan prirodni filter za postizanje visokog kvaliteta vazduha u kući. Oni rade tako što uklanjaju štetne zagađivače i balansiraju nivoe vlažnosti. Na ovaj način utiču i na mentalno zdravlje i na kraju na produktivnost.
Prirodno svetlo je ključ zdravlja i produktivnosti
Da li ste znali da 15% ljudi čini nedostatak svetla tužnim? Naime, našem telu je očajnički potrebna sunčeva svetlost i njen nedostatak može izazvati sezonski afektivni poremećaj, jedan od oblika depresije. Iz tog razloga, važno je obezbediti dovoljno dnevne svetlosti u prostoriji u kojoj radite. Ako možete da izaberete, stabilno severno svetlo je optimalno za kućnu kancelariju. Pored toga, nemojte zanemariti redovno provetravanje prostorije kako biste smanjili rizik od razvoja respiratornih bolesti.
Preuzmite android aplikaciju.