Почетна > Свет
Свет

ЕУ експерти иду у Грчку да би помогли у модернизацији и безбедности железнице

Експерти Европске комисије и Агенције Европске уније за железнице посетиће ове недеље Атину, како би помогли Грчкој у модернизацији и безбедности железнице након прошлонедељног смртоносног директног судара два воза у Темпију, у централној Грчкој, у којем је погинуло 57 путника а десетине су повређене, најавила је данас Европска комисија (ЕК).
Фото: Танјуг/AP/Vaggelis Kousioras

Долазак експертске делегације у Атину најавила је и председница ЕК Урсула фон дер Лајен у разговору са грчким премијером Кирјакосом Мицотакисом.

Мицотакис је изразио задовољство због те одлуке и додао да је Грчка одлучна да искористи све расположиве ресурсе како би осигурала безбедност железничке мреже и железничког саобраћаја.

Европско јавно тужилаштво је прошле недеље покренуло истрагу о уговору о надоградњи система сигнализације у грчким возовима и даљинском управљању.

Овај систем, како наводи европски портал Euroactiv, није био функционалан у тренутку несреће.

У Грчкој је 59-годишњи управник станице оптужен за убиство из нехата и затворен је у недељу увече до суђења.

Опозициона лева партија Сириза открила је документе у којима се тврди да је управник станице незаконито ангажован на овој позицији. Документи говоре о томе да је старосна граница за његово радно место била 48 година, а да је он био старији када је примљен.

Сириза је позвала владу да одговори грчком народу „који је политичко-владин фактор гурнуо и наметнуо незаконито ангажовање шефа станице“.
Европска комисија је 15. фебруара, пре железничке несреће, одлучила да Суду правде ЕУ упути предмет против Грчке због неиспуњавања обавеза према Директиви о јединственом европском железничком простору.

Директива прецизира да су државе чланице морале да обезбеде да уговорни споразум између националног надлежног органа и управљача железничке инфраструктуре буде закључен најкасније до 16. јуна 2015. године и објављен у року од месец дана.

Грчке националне власти још нису потписале и објавиле уговорни споразум са грчком институцијом која руководи са железничком инфраструктуром.
Комисија је покренула поступак против Грчке још у децембру 2020. године и послала образложено мишљење у децембру 2021. године.
Пошто је Грчка продужила да крши директиву, Комисија је одлучила да предмет упути Суду правде Европске уније.

Grčka će zatražiti sredstva od EU za poboljšanje bezbednosti železnice

 

Преузмите андроид апликацију.