Ograničavač brzine povezan na GPS mrežu koji u realnom vremenu upozorava na prekoračenje ograničenja i crna kutija za beleženje i čuvanje podataka (brzina, kočenje, aktiviranje vazdušnih jastuka i status bezbednosnih sistema) u slučaju saobraćajne nesreće dva su glavna bezbednosna sistema koji moraju biti obavezno ugrađeni u nove automobile koji se prodaju u Evropskoj uniji.
Ova uredba je juče stupila na snagu, a vozila prodata pre 7. jula isključena su iz novih pravila.
Ovo je nova uredba EU o opštoj bezbednosti vozila koja uvodi niz obaveznih naprednih sistema pomoći vozaču radi poboljšanja bezbednosti na putevima, navodi se u belešci Evropske komisije.
Dodaje se da će nove mere bezbednosti pomoći da se bolje zaštite putnici, pešaci i biciklisti širom EU.
Verovatno će spasiti preko 25.000 ljudskih života i izbeći najmanje 140.000 ozbiljnih povreda do 2038. Godine.
Sva nova vozila koja se prodaju u EU moraju da imaju niz sigurnosnih sistema: inteligentno prilagođavanje brzine (limiter), detekcija unazad sa kamerom o senzorima, pažnja upozorenje u slučaju pospanosti ili rasejanosti vozača, snimači podataka o događajima i signal za hitno zaustavljanje (crna kutija).
Automobili i kombiji moraju takođe imati dodatne funkcije, kao što su sistemi zadržavanja trake i automatsko kočenje. Za autobuse i kamione, međutim, postoji zahtev za tehnologijama za bolje prepoznavanje mrtvih uglova, upozorenja za izbegavanje sudara sa pešacima ili biciklistima i sistemima za praćenje pritiska u gumama.
Preuzmite android aplikaciju.