Početna > Novi Sad

Zeleni grad Novi Sad

Etiketa ekološke svesnosti – ceger pun organskih proizvoda

Konzumiranje organsko proizvedene hrane je možda baš pravi odgovor na vekovno pitanje – kako da živim u skladu sa prirodom?
Foto: Gradske info

U Novom Sadu, kao i mnogim gradovima Srbije, stigao je talas leta, a već duže vreme nas zapljuskuje talas održivog morala. Naime, u Novom Sadu je u porastu organska i domaća proizvodnja i potražnja za njom je iz dana u dan sve veća.

To se najbolje može videti sa eksponentim porastom malih domaćih proizvođača na Novosadskom „Noćnom Bazaru“ kao i količinom ljudi koji praktikuju kupovinu na pijacama našeg grada.

U Evropi, a i šire, ovaj način života se naziva ’sporim’, jer zahteva od nas introspekciju i delovanje sa tačke gledišta planete Zemlje.

U nama kulja potreba da reagujemo na ekološke katastrofe koje nas trenutno okružuju, a često naša prevelika želja da delujemo je praćena akcioznošću i emocijama nemoćnosti zbog veličine problema s kojim se suočavamo.
Foto: PrtSc

Korak u pravom smeru, koji baš može da nam pomogne da odgonetnemo to vekovno pitanje je sama promena tipa namirnica.

Da bi neka hrana bila organska, zemljište na kojoj se uzgaja mora biti određenog kvaliteta i više godina ne sme biti tretirana nikakvim hemijama. Takvo zemljište mora biti prijavljeno da bi dobilo specifikaciju, kako bi na njoj mogla da se uzgaja organska hrana.

Sam uzgoj organske hrane zahteva ogromnu posvećenost, od pripreme zemljišta do nagledanja finalnog proizvoda-voća i povrća.

U organskoj hrani nema ostataka pesticida, niti ostataka nitrata ili bilo kojih drugih materija, koje jednostavno nisu prirodne, u poređenju sa voćem i povrćem proizvedenim konvencionalno.
Foto: Gradske info

Proizvodnja organske hrane se može klasifikovati kao ’spor’ tip porizvodnje, jer se proizvodi onoliko koliko priroda dozvoljava i u skladu sa njenim ritmom.

Na novosadskom Sajmu je takođe predstavljena promotivna kampanja „Mislim na nas – kupujem organsko“ koja približava potrošačima u Srbiji vrednosti organskih domaćih proizvoda.

Nacionalna asocijacija za razvoj organske proizvodnje je partner u realizaciji kampanje a sama kampanja je deo OT4D (eng. Organic Trade for Development in Eastern Europe) projekta koji podržava Švajcarska, a sprovode njihove organizacije FiBL i Helvetas, uz IFOAM (Međunarodno udruženje za organsku proizvodnju).

Cilj projekta je podsticanje izvoza organskih proizvoda kao i promocija i povećanje potražnje za domaćim organskim proizvodima.

Dakle, ako već niste, uzmite višekratni ceger i uputite se na pijacu i bazare u potrazi za organskim proizvodima! Avantura ukusa nikad nije bila bolja za životnu sredinu.

Unapređenje cirkularne ekonomije grada u okviru Erazmus+ programa

Preuzmite android aplikaciju.