Почетна > Нови Сад

Зелени град Нови Сад

Етикета еколошке свесности – цегер пун органских производа

Конзумирање органско произведене хране је можда баш прави одговор на вековно питање – како да живим у складу са природом?
Фото: Градске инфо

У Новом Саду, као и многим градовима Србије, стигао је талас лета, а већ дуже време нас запљускује талас одрживог морала. Наиме, у Новом Саду је у порасту органска и домаћа производња и потражња за њом је из дана у дан све већа.

То се најбоље може видети са експонентим порастом малих домаћих произвођача на Новосадском „Ноћном Базару“ као и количином људи који практикују куповину на пијацама нашег града.

У Европи, а и шире, овај начин живота се назива ’спорим’, јер захтева од нас интроспекцију и деловање са тачке гледишта планете Земље.

У нама куља потреба да реагујемо на еколошке катастрофе које нас тренутно окружују, а често наша превелика жеља да делујемо је праћена акциозношћу и емоцијама немоћности због величине проблема с којим се суочавамо.
Фото: PrtSc

Корак у правом смеру, који баш може да нам помогне да одгонетнемо то вековно питање је сама промена типа намирница.

Да би нека храна била органска, земљиште на којој се узгаја мора бити одређеног квалитета и више година не сме бити третирана никаквим хемијама. Такво земљиште мора бити пријављено да би добило спецификацију, како би на њој могла да се узгаја органска храна.

Сам узгој органске хране захтева огромну посвећеност, од припреме земљишта до нагледања финалног производа-воћа и поврћа.

У органској храни нема остатака пестицида, нити остатака нитрата или било којих других материја, које једноставно нису природне, у поређењу са воћем и поврћем произведеним конвенционално.
Фото: Градске инфо

Производња органске хране се може класификовати као ’спор’ тип поризводње, јер се производи онолико колико природа дозвољава и у складу са њеним ритмом.

На новосадском Сајму је такође представљена промотивна кампања „Мислим на нас – купујем органско“ која приближава потрошачима у Србији вредности органских домаћих производа.

Национална асоцијација за развој органске производње је партнер у реализацији кампање а сама кампања је део ОТ4Д (eng. Organic Trade for Development in Eastern Europe) пројекта који подржава Швајцарска, а спроводе њихове организације ФиБЛ и Хелветас, уз ИФОАМ (Међународно удружење за органску производњу).

Циљ пројекта је подстицање извоза органских производа као и промоција и повећање потражње за домаћим органским производима.

Дакле, ако већ нисте, узмите вишекратни цегер и упутите се на пијацу и базаре у потрази за органским производима! Авантура укуса никад није била боља за животну средину.

Unapređenje cirkularne ekonomije grada u okviru Erazmus+ programa

Преузмите андроид апликацију.