Престижну светску изложбу Dubai Expo 2020 у протекла четири месеца посетило је око 900 привредника из Србије, а очекивања су да ће у предстојећим тематским недељама, посвећеним пољопривреди и води, учешће узети још више од 100 српских привредника, изјавио је за Тањуг шеф канцеларије ПКС у Дубаију Марко Селаковић.
Он је указао да је у првих шест тематских недеља остварено више од 5.000 пословних контаката, који су резултирали више стотина разговора и преко 15 потписаних предуговора и уговора и успостављених нових партнерстава, не само из региона УАЕ и Блиског истока.
„Посебно ми је драго што су, у складу са активностима које спроводимо на Serbia Business Hub који је у ова четири месеца био место за више од 100 састанака и презентација, остварени врло мерљиви ефекти. Све сарадње које успостављамо на међународном плану, од највећих и најразвијенијих земаља као што су САД, Русија, Индија, Шведска, па до неких потпуно нових тржишта као што су Аргентина или Малезија, за сада наилазе на изузетно добар оџив наших привредника“, рекао је Селаковић.
Указао је да међу привредницима који учествују на Дубаји Експо 2020 постоје различите компаније, од великих до малих предузећа, као и стартапи, који желе да отпочну своје пословање на тржишту УАЕ и Блиског истока.
Селаковић каже и да је заједнички именитељ за све те компаније иновативност, те да оне покушавају да на иновативан и креативан начин представе све оно што Србија има, у чему, истиче, имају пуну подршку ПКС.
„Не само ПКС, него и Комесаријата Србије за Expo 2020 и генералног Секретаријата владе који су обезбедили да се Србија историјски представи на овој светској изложби“, истакао је Селаковић.
На питање за шта од догађаја на изложби влада највеће интересовање наших привредника, Селаковић одговара да су то пре свега B2B (business to business) догађаји, који се организују у павиљону Србије, где, каже, у свакој тематској недељи учествује више десетина страних представника са свих континената.
„Expo омогућава повезивање са целим светом, не ограничавамо се само на партнерства која се успостављају у региону Блиског истока. Имамо новоуспостављене сарадње са Малезијом, САД, потписали смо уговоре са другим земљама из окружења… Гледамо да пружимо најбоље могуће глобално искуство нашим компанијама“, нагласио је Селаковић.
На питање које су то најзначајније „пробоје“ наше компаније оствариле, Селаковић указује да се то карактерише иновативним технологијама.
„Занимљиво је да иновација отвара врата, највише нових послова је у доменима високих технологија, неких савремених решења која улазе у домен виртуелне реалности, такође и у ИКТ“, навео је Селаковић и додао да све то указује да је Србија на Expo представила један од најзапаженијих бизнис програма у конкуренцији 192 земље.
Светска изложба Dubai Expo 2020 траје до 31. марта.
Тема учешћа Србије на Светској изложби је „Србија ствара идеје – Инспирисани прошлошћу, обликујемо будућност“.
Преузмите андроид апликацију.