Растућа сила и снага малопродаје – тако се данас на великим европским тржиштима називају приватне или трговачке робне марке којих је све више на полицама.
Производи који полако преузимају места националних брендова и на нашем тржишту су врло присутни.
Према последњим подацима, чине више од 40 одсто укупног асортимана у домаћој трговини.
Купци их радије бирају због цена које су по правилу ниже, а трговци јер на њима имају више марже и велике зараде, будући да су трошкови на тим производима неупоредиво мањи него у случају премијум робе.
Ранијих година цене трговачких марки су биле ниже за трећину у односу на робне марке, а сада су се поприлично приближиле брендовима. Производи приватне робне марке су артикли под именом бренда трговинског ланца који је по правилу јефтинији од производа других произвођача из исте робне групе.
Како објашњавају трговци, циљ развоја ових производа је доступност већем броју купаца и нижа куповна моћ.
Цео тренд је настао у Западној Европи пре више од три деценије као потреба за уштедом кућног буџета просечног купца и могућност да велики трговински ланци контролишу своју продају и профит.
Данас готово да нема производа који није добио замену за познате брендове, а највећа потражња је за уљем, млечним производима, месним прерађевинама, конзервираним производима, слаткишима, соковима, кућном хемијом.
Сви трговци који послују у Србији у свом асортиману имају на стотине робних марки које су јефтинија „копија” бренда.
Разлог је управо цена која је и даље нижа због мањих трошкова који се остварују тако што мали, а све чешће и велики произвођачи раде за трговачке ланце и за њих производе робу под именом трговачке робне марке.
Преузмите андроид апликацију.