Kada idete u kupovinu u supermarket, da li vas više privlače skuplji brendirani proizvodi?
Da li ste ikada ušli u supermarket da kupite nekoliko stvari i otišli sa punim kolicima za kupovinu i polupraznim novčanikom?
Definitivno da i to više puta. Znajte da niste sami, čak i najpažljiviji ljudi mogu lako pasti u jednu od brojnih zamki supermarketa. Postoje mnoge strategije koje primenjuju menadžeri prodavnica, počevši od visine polica.
Ove poslednje, naime, nisu zamišljene slučajno, već imaju za cilj da utiču na naše kupovne izbore.
Kako?
Možda nikada niste previše razmišljali o tome, ali nije slučajno da našu pažnju najviše privlače proizvodi najpoznatijih (a često i skupljih) brendova. To se dešava zato što su postavljeni na visini našeg pogleda. Da biste uštedeli, pogledajte i donje police, gde se često mogu naći hrana i drugi proizvodi po nižim cenama.
Da li ste ikada primetili da se čokolade, bombone i razni slatkiši uglavnom stavljaju na donje police ili blizu kase? Opet, ovo nije slučajan izbor, već namerno da deca ih vide i krenu da pritiskaju roditelje da im udovolje.
Druga veoma česta strategija je da se određeni proizvod s vremena na vreme premešta na drugo mesto gde se obično nalazi kako bi kupcu bilo gotovo nemoguće da ga pronađe, koji je primoran da se kreće između različitih polica i da mu bude lakše i u iskušenju da kupi nešto drugo, što možda i nije toliko neophodno.
Strategije štednje
Šta možemo da uradimo da ne upadnemo u zamke supermarketa?
Evo nekoliko strategija koje nam mogu pomoći da uštedimo:
- Nosite svoju listu za kupovinu
- Ne idite u supermarket kada ste gladni (da ne biste napunili kolica previše hrane, možda čak i nezdrave)
- Pogledajte različite ponude unapred
- Ne gubite previše vremena na lutanje po supermarketu da biste izbegli nepotrebne kupovine
Preuzmite android aplikaciju.