Početna > Svet
Svet

Crni petak u Njujorku obeležen koronavirusom

Crni petak, najprometniji dan u godini za većinu američkih prodavnica, po svemu sudeći će biti dosta drugačiji u odnosu na 2020. godinu, kada je većina potrošača odlučila da ne rizikuje zbog virusa kovid-19. Tada su svoje praznične kupovine mahom obavili onlajn, odnosno iz svojih kuća.
Foto: PrtSc/New York Life VLOG/YouTube

Mnoge porodice su se odlučile da ove godine, na Crni petak (tradicija nastala šezdesetih godina prošlog veka u Americi i koja se posle raširila u celom svetu) odu masovno u radnje kao nekada pre pandemije i potroše značajnu ušteđevinu na poklone i druge stvari koje su na sniženjima.

“Postoji velika želja povratku normalnom životu, a odlazak u šoping je jedan od načina da se to postigne”, smatra Brajan Kenon, izvršni direktor u kompaniji “Kenon advajzers”.

Prema anketama, oko 70 odsto kupaca reklo je da je započelo svoj praznični šoping i to već do kraja poslednje sedmice oktobra. Očekivanje je, kako je preneo CBS, da se 80 odsto budžeta ranih kupovina potroši do kraja perioda praznika Dan zahvalnosti, koji se uvek obeležava četvrtog četvrtka u novembru.

Više potrošača vratiće se u prodavnice na Crni petak ove godine, predviđanja su Boston grupe za konsalting. Njih 48 odsto je izjavilo da, ipak, prednost daju hibridnom obliku kupovine.

Jedna od karakteristika ovogodišnje sezone kupovine koja bi mogla da uznemiri kupce jesu više cene robe. Naime, igračke, odeća, elektronika i mnogi uređaji koštaju u proseku za pet do 15 odsto više. Televizori će zabeležiti najviši skok cena, do 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju rezultati kompanije za istraživanje tržišta “Alijans riserč”.

U sto najvećih kompanija radi svaki šesti zaposleni u Srbiji

 

Preuzmite androidaplikaciju.