Početna > Biznis
Biznis

Četiri miliona potrošača u Srbiji kupuje preko interneta

U poslednje dve godine elektronska trgovina doživela je ekspanziju u Srbiji. Pandemija je doprinela da se o e-komercu priča skoro svakodnevno i broj transakcija je porastao nekoliko stotina odsto. Trgovci su beležili rast, ali su se tokom ovog razvoja elektronske trgovine javljali i različiti problemi koje je trebalo rešavati u hodu.
Foto: Unsplash/John-Schnobric

Kako je rečeno na panelu o razvoju elektronske trgovine koji je organizovala kompanija „Delez Srbija”, na teritoriji naše zemlje trenutno ima oko četiri miliona potrošača koji su kupovali putem interneta, što predstavlja veliki potencijal za razvoj ovog vida kupovine.

Prema rečima Ivana Minića, konsultanta u oblasti elektronskog poslovanja, koji već dugo prati dešavanja na ovom polju u našoj zemlji, digitalizacija biznisa ne znači da naprasno svaki posao postaje potpuno digitalan.

„U raznim aspektima poslovanja tehnologija može da se iskoristi kako bi se stvari pojednostavile, ubrzale, bolje ispratile ili izmerile, a u nekim slučajevima i bolje uradile“ naveo je Minić.

Predsednica e-komerc asocijacije Zorana Milidrag, kazala je da se u poslednje dve godine desio nagli rast e-komerca, ali je mnogo važnije što se taj trend i zadržao.

„Trgovci su shvatili važnost digitalne ekonomije i koliko je neophodno da obave digitalnu transformaciju. To je dovelo do unapređenja usluga, kvalitetnijeg servisa, bolje isporuke i ponude, planiranja da i ovaj kanal prodaje može da se koristi podjednako. To su kupci prepoznali, počeli da stiču poverenje i da sve više dolaze, ali i da se vraćaju. Iz godine u godinu vidi se boljitak, mada je i dalje neophodna kontinuirana edukacija i kupaca i trgovaca, to je paralelni proces, kako bi kompletan digitalni eko-sistem bio još bolji“ rekla je Milidrag.

IEA: Evropi možda predstoji ograničenje potrošnje goriva

Preuzmite android aplikaciju.