Srbija iz dana u dan ide nezaustavljivo napred, rušeći brzinske rekorde prilikom testiranja brze pruge Beograd – Novi Sad.
Jedna od nezaobilaznih stanica na novosagrađenoj pruzi biće i Sresmki Karlovci, grad od velikog kulturno-istorijskog značaja.
I dok se testiraju brze pruge, uveliko se gradi i prateća struktura, kao što su Železničke stanice.
O novom izgledu Železničke stanice u Novom Sadu pisali smo pre desetak dana, a danas Vam predstavljamo budući izgled Železničke stanice u Sremskim Karlovcima.
Ceo posao oko realizacije projekta nove železničke stanice Sremski Karlovci izvodi ruska kompanija „RŽD internešnl“. Ova firma gradi celu deonici pruge za velike brzine Stara Pazova – Novi Sad.
Predviđeno je da se pored nove zgrade stanice izgradi i pothodnik koji iz centra Sremskih Karlovaca vodi do Dunava. Biće izgrađen i nadvožnjak na izlazu iz Sremskih Karlovaca, prema Novom Sadu.
Rušenje stare, dosadašnje železničke stanice u Sremskim Karlovcima nije predviđeno.
Nova železnička stanica biće prizemna zgrada i zauzimaće površinu od 284 m2.
U njoj će se osim delova namenjenih za rad same stanice, kao što su prostorije za šefa i otpravnika stanice, tehničkih i pomoćnik prostorija, nalaziti i hol, čekaonica, blagajna, kao i toaleti, od kojih će jedan biti namenjen isključivo za osobe sa invaliditetom.
Savremen izgled stanice upotpuniće i vetrobrani na samom staničnom platou, kao i na peronu.
Za putnike će biti postavljene i klupe na peronu, iznad kojih će biti postavljena nadstrešnica, kako bi im čekanje bilo što ugodnije.
Radovi na staničnoj zgradi započeti su prošle godine u februaru iskopavanjem temelja.
Tokom aprila 2021. godine izvođeni su radovi na samoj betonskoj ploči.
Rađena montaža oplate i armature ploče, hidroizolacija poda ploče i gradnja zidova.
Pored toga započeti su i radovi na postavljanju signalno – sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja u neposrednoj blizini stanične zgrade.
Kada nova stanica u Sremskim Karlovcima bude izgađena, na njoj će se nalaziti dva perona sa četiri koloseka, do kojih će putnici stizati kroz pothodnik.
Pešački pothodnik treba da omogući putnicima prelaz na prvi i drugi peron, a imaće po dva izlazna stepeništa ka peronu 1 i peronu 2.
Pothodnik će biti širok četiri, a dug 37 metara sa pristupnim stepeništima.
Kako bi se putnici prijatno osećali dok odlaze na putovanje ili se vraćali sa njega u pothodniku je planirano najsavremenije osvetljenje.
Posebna pažnja u pothodniku je posvećena osobama sa invaliditetom, jer će biti postavljene platforme za pristup na stepeništa koja vode na oba perona.
Tako će im biti omogućeno kretanje kroz pothodnik, kao i pešačka traka za slabovide.
Na ulazu u pothodnik sa obe strane biće postavljeno sigurnosno staklo na stepeništima, a iznad njih nalaziće se lučna nadstrešnica od plastificiranog lima.
Gradnjom pruge za velike brzine celom trasom od Beograda do državne granice sa Mađarskom biće ukinuti svi pružni prelazi.
Pešački i drumski saobraćaj odvijaće se preko nadvožnjaka ili kroz podvožnjake.
Tako će i u Sremskim Karlovcima pešacima i biciklistima biti omogućen prolaz ispod pruge zahvaljujući pothodniku, koji se nalazi u blizini sadašnjeg semafora na putu Beograd – Novi Sad.
Pešačko-biciklistički pothodnik u Sremskim Karlovcima nalazi se na oko 570 metara pre stanice Sremski Karlovci.
U pothodnik namenjen pešacima i biciklistima će se ulaziti iz centra Sremskih Karlovaca preko Trga patrijarha Brankovića, te će tako moći da prošetaju do obale Dunava i tamošnjeg hotela i restorana.
Pogledajte i kako se testiraju vozovi i obaraju rekordi na srpskim brzim prigama (video sa YT naloga Infrastrukture železnica Srbije).
Preuzmite android aplikaciju.