Једно од највећих ривалстава у историји филма и биоскопа одиграло се ове године. Заправо, још увек се одиграва, пошто се „Барби“ и „Опенхајмер“ још увек пројектују у биоскопима широм света.
Филмови Грете Гервиг са једне стране и Кристофера Нолана са друге, премијерно су приказани истог датума 21. јуна 2023. године. Будући да су то два најишчекиванија кинематографска остварења ове године, може се рећи да је „Барбенхајмер“ својеврсни друштвени експеримент. Да ли се људи више плаше хибридног рата или хибридне естетике? Да ли је дистопијска стварност гора од бајковитог сањарења? На ова питања а и многа друга људи широм света, одговорили су једноставном куповином биоскопске карте.
Уметност је субјективна, тако да је тешко одредити шта један филм чини „бољим“ – осим када су у питању оцене критичара и приходи на благајнама, те смо ове метрике узели као одреднице при пресуђивању победника.
Шта кажу критичари?
На сајту „IMDB“ „Опенхајмер“ је добио оцену 8,6, док је „Барби“ на 7,3. Слична је ситуација и на другој еминентној кинематографској платформи „Rotten Tomatoes“, где су критичари одредили 93-88 вођство у корист „Опенхајмера“.
Очигледно је да се не ради о превеликој разлици, а у обзир се морају узети и препреке које су оба филма морали да преброде како би приволели публику. „Опенхајмер“ је радњу усредсредио на човека одговорног за смрт хиљада људи, док је „Барби“ лако могла да „уплива“ у јато филмова са већ излизаном феминистичком нотом, која у очима многих љубитеља филма, представља западњачку пропаганду.
Када узмемо ове факторе у обзир, видимо да филмска публика лакше прашта оличење масовних злочина на платну, него подметнуте пропагандне поруке.
Ко је напунио касу?
Овај параметар, већ не може да се посматра субјективно, јер је једноставно реч о томе, ко је продао више карата? „Барби“ је овде однео убедљиву победу, добивши скоро дупло већи приход на благајнама од „Опенхајмера“. Међутим, Гретин филм је имао неке предности које се морају узети у обзир.
Барби је током првог викенда емитовања, достигао профит од 155 милиона долара, чиме је престигла „Супер Марио браћу“, и постала „највреднија“ премијера године. До сада филм је укупно зарадио око 1,2 милијарде долара широм света.
Са друге стране предвиђено је да ће „Опенхајмер“ зарадити 50 милиона долара током првог викенда. Уместо тога, зарадио је 80,5 милиона долара, а од тада је инкасирао нешто мање од 650 милиона долара широм света. Међутим, мали део тих бројева може се приписати обожаватељима „Барби“ филма.
6% of people who saw ‘Oppenheimer’ in the U.S on opening weekend did so because ‘Barbie’ tickets were sold out
via @IndieWire / The Quorum pic.twitter.com/BJhMgs8ye1
— ScreenTime (@screentime) July 25, 2023
Треба напоменути да је „Барби“ „PG-13“ (деца испод 13 година могу гледати уз сагласност родитеља) филм који траје мање од два сата, док је „Опенхајмер“ „R-rated“ (не препоручује се деци) и траје скоро 3 сата.
„Барби“ је такође имала велики маркетиншки буџет, који је превазишао буџет стварног филма. То је било због тога што је Гретин филм заснован на већ добро познатом производу, а постојао је и фактор носталгије, због дечије играчке. У међувремену, Опенхајмерова мрачна ратна прича дала је мало материјала у маркетиншком погледу, барем када нису упитању историчари.
Oppenheimer vs Barbie’s marketing pic.twitter.com/HQOFr9q5Yr
— ScreenTime (@screentime) June 27, 2023
Дакле док су критичари наклоњенији Нолановом остварењу, биоскопске сале су испуњене розом барби бојом. Могло би се речи да је нерешен резултат, ипак коначан суд ћемо оставити вама. Пишите нам у коментарима, који филм је био успешнији и по којим параметрима?
Predstojeći događaji i repertoar bioskopa Cineplexx Promenada od 31. avgusta do 6. septembra
Преузмите андроид апликацију.