Izgradnja prvog auto-puta na teritoriji Banata, koji će povezivati Beograd, Zrenjanin i Novi Sad, napreduje iz dva pravca – od Beograda i od Zrenjanina, a uskoro će biti značajna i za Novi Sad, s obzirom na to da će od ovog grada do Zrenjanina stizati za svega 15 do 20 minuta, zahvaljujući novoj saobraćajnici. Ukupna dužina auto-puta biće 105,4 kilometra, od kojih će 38 kilometara povezivati Zrenjanin i Novi Sad (petlja Kać).
Na teritoriji Zrenjanina, građevinske mašine su već na terenu. Radovi su u toku na deonici od oko 2,5 kilometra u blizini Mužlje, gde se trasiraju prvi kilometri ove buduće brze saobraćajnice. Posebna pažnja se poklanja izgradnji petlje “Zrenjanin – zapad”, jednog od dva priključenja na auto-put u zoni grada, a uskoro se očekuje dalje napredovanje i ka Novom Sadu.
Ovaj značajan infrastrukturni projekat podrazumeva izgradnju četiri mosta preko kanala i prolaza za put, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta. Pored mosta preko Tamiša i Tise, planirana je izgradnja novog mosta preko Begeja u Zrenjaninu, koji će biti najveći most na reci, sa dužinom od preko 1,3 kilometra.
Novi auto-put ne samo da će povezati tri velika grada, već će i značajno skratiti vreme putovanja. Projektovana brzina od 130 kilometara na sat omogućiće da od Novog Sada do Zrenjanina stignete za 15-20 minuta, dok će se od Zrenjanina do Beograda stizati za svega pola sata.
Očekuje se da će prva deonica, od Beograda do Kovačice, dužine 30 kilometara, biti završena i puštena u saobraćaj u narednom periodu, a kompletan auto-put trebalo bi da bude gotov u roku od šest godina.
Izgradnja auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, proglašena za projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju, počela je nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju sa kineskom kompanijom China Shandong International Economic and Technical Corporation Group. Ovaj projekat će u velikoj meri olakšati saobraćaj i poboljšati povezanost gradova u Vojvodini i šire, a posebno će biti od koristi za stanovnike Novog Sada i Zrenjanina.
Preuzmite android aplikaciju.