Председник Србије Александар Вучић изјавио је пре два дана да ће „Ер Србија” ову годину завршити са седам милиона евра профита, као и да су планирани директни летови за Кину и Чикаго.
„Ер Србија ће уз сву ову кризу завршити 2022. са седам милиона евра профита, отвара се нова линија ускоро за Кину, а директан лет за Чикаго планиран је од марта, априла тако да ћете, осим у Њујорк, моћи директно да летите и за Чикаго. То су фантастични успеси, ту смо убедљиво најбољи у региону“ казао је Вучић за ТВ Прву.
Нови авион, „Ербас А 330”, који ће носити име научника Михаила Пупина, за кинески град Тјенђин требало би да полети до краја године. „Ер Србија” је тренутно у процесу добијања дозвола за летење, што нимало није једноставно бар када је реч о Кини.
Кина је једно од три највећа светска тржишта и предвиђа се да ће расти много брже од већ зрелих тржишта попут Северне Америке. Разлог је и то што кинески посетиоци не морају да добију визу да би посетили Србију, а српским грађанима није потребна виза за Кину. То је веома ретко у Европи. Дакле, Кина је била логичан избор за „Ер Србију”.
Тјенђин је изабран зато што у Кини постоје врло строга ограничења због пандемије, а такође и у погледу приступа тржишту. Авио-компаније не могу да лете где желе. Из Пекинга и Шангаја ниједна компанија не може да лети у иностранство, укључујући и кинеске. Тамо је и даље на снази нулта толеранција на ковид.
Тјенђин је повезан са Пекингом брзим возом за 30 минута и једно је од највећих теретних чворишта у земљи. Тренутно је то алтернатива за Пекинг или Шангај, али са потенцијалом да постане стална дестинација наше авио-компаније.
Јиржи Марек, директор „Ер Србије”, недавно је најавио да ће у марту 2023. покренути летове ка Чикагу, као другој северноамеричкој дестинацији. Објаснио је да је њихова главна стратегија да покушају да лете на одредишта која имају пуногодишњи потенцијал.
Када је реч о пословним резултатима „Ер Србије” евидентно је да је национални превозник пребродио ковид кризу и приближио се резултату из 2019. када су имали профит од девет милиона евра. Из „Ер Србије” су недавно рекли да очекују да ће до краја године достићи око 90 одсто броја превезених путника из 2019. када их је било 2,8 милиона. У августу су превезли 400.000 путника, а у септембру их је било 100.000 мање. У овој компанији се надају да ће 2023. премашити тај број и планирају да сваке наредне године расту између 10 и 15 одсто.
Губитак је 2021. прилично смањен у односу на 2020, када је износио око девет милијарди динара.
Преузмите андроид апликацију.