Početna > Biznis
Biznis

Air Croatia nastavlja da gomila gubitke

Karte kompanije „Air Croatia“ skuplje su od konkurencije, a neke linije su skuplje od preookeanskih letova. Uprkos tome, kao i državnoj pomoći od 400 miliona evra tokom poslednjih 10 godina, hrvatska kompanija i dalje gomila gubitke. Kako?
Foto: PrtSc/QFS Aviation/YouTube

Ovo je samo jedno od brojnih pitanja koja su zaposleni u „Air Croatia“ pripremili za predsednika Hrvatske Zorana Milanovića i posebno za predsednika vlade Andreja Plenkovića, a koja će biti postavljena na Skupu radnika „Croatia Airlines“ zakazanom za sutra u 14 časova.

Zaposleni u „Air Croatia“ suočavaju se sa do sada neviđenim sistemskim problemima. Kako navode, sve firme u Evropi su prošle godine imale pozitivan saldo, a samo nova „ITA“ koja tek počinje, „SAS“ koju napada konkurencija i „Croatia“ posluju negativno.

„Air Croatia“ je trebalo da vrati 33 miliona evra 1.1.2023. državi. Nisu vratili jer nemaju novac, navode zaposleni. Uprkos tome, kompanija kupuje novu flotu modela „Airbus A220“ čiji problemi sa pouzdanošću motora su svetski problem broj 1, pa tako „Swiss Air“ ima trenutno prizemljeno trećinu flote A220.

Dalje se napominje da hrvatska aviokompanija krši prava pilota na garantovani godišnji odmor, red letenja je katastrofalan, plate su iste tokom poslednje 23 godine, samo podignute u panici 10 posto bruto pre mesec dana.

Postavlja se i pitanje kako je direktor Saobraćaja postavljen na dužnost – da li je bilo konkursa za tu poziciju i koje su njegove kompetencije.

Postavlja se pitanje plata, ali i ostalih uslova za zaposlene. Nisu ugrožene samo plate pilota, već i kabinskog osoblja, koje su takođe niže nego kod konkuretnih kompanija.

Kada ćemo uvesti sendviče/obroke u „SkyShop“ kao i sve ostale normalne kompanije, samo je jedno od pitanja koja zaposleni direktno postavljaju Upravi kompanije „Air Croatia“.

Problem je i parking zaposlenih, ali najtužnije od svega je pitanje vezano za pantalone i košulje čiji broj, kako se navodi, nije dovoljan za smene od 5-6 dana, a na ovaj problem radnici upozoravaju već nekoliko godina.

Rukovodioci hrvatske aviokompanije kažu da je to odluka uprave.

Ponovo otvoren aerodrom na Siciliji nakon suspenzije zbog erupcije Etne

Preuzmite android aplikaciju.