Hrvatski aerodromi građevinskim radovima i prilagođavanjima putničkih terminala i drugih prostora za kretanje putnika pripremaju se za ulazak u Šengen, od kojeg ne očekuju probleme, već lakši prolaz putnika i porast saobraćaja na nivo pre pandemije.
Hrvatski aerodromi u šengenski prostor ulaze 26. marta sa letnjim redom letenja, pa se posebnom u saobraćanom i turističkom sektoru očekuju porast poslovanja i određene finansijske i vremenske uštede, prenosi Hina.
Osim porasta saobraćaja, zajedničko svim aerodromima je da ne očekuju probleme u primeni šengenskih pravila u vazdušnom prostoru i ne planiraju dodatno zapošljavanje jer to zaisi od planiranog saobraćaja i broja letilica.
Hina prenosi da radovi na zagrebačkom aerodromu, najvećem u Hrvatskoj, teku prema planu za ulazak u Šengen. Radovi se izvode na putničkom terminalu kojima će povećati čekaonice putnika u domaćem odlasku.
Na Aerodromu u Splitu nisu potrebne nikakve bitne izmene s obzirom na to da je projekt rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala, dovršen 2019., sadržavao i sve kriterijume i uslove potrebne za ulazak u šengenski prostor.
Na dubrovačkom Aerodromu se sprovode infrastrukturni radovi u zoni dolazaka putničkog terminala za putnike iz destinacija izvan Šengena i trećih zemalja te pripreme za uvođenje tzv. EES (entry/exit system) sistema, koji bi trebalo primenjivati od ove godine.
Očekuje se da će na riječkom Aerodromu ulaskom u Šengen biti smanjene gužve i čekanja na ulaz/izlaz iz zemlje, posebice zato što letovi iz Evropske unije, koji su do sada bili međunarodni, postaju domaći i neće zahtevati graničnu kontrolu ulaska/izlaska iz zemlje.
Na osiječkom Aerodromu se ne očekuju bitne.
Na Bregani u smeru Slovenije kolona teretnih vozila duga devet kilometara
Preuzmite android aplikaciju.