Za samo dve godine broj onih koji korsite onlajn plaćanje u Srbiji porasto za više od petine.
Onlajn plaćanja preko interneta koristi 83 odsto ispitanika u Srbiji, što je za 22 odsto više u poređenju sa godinom pre početka pandemije, pokazuju najnovija istraživanja.
Studija MasterIndeksa je pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće onlajn prodavnice – 54 odsto, te da je poverenje u bezbednost onlajn kupovine poraslo u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 55 odsto.
Od 83 odsto ispitanika koji onlajn plaćanja koriste redovno, 13 odsto njih plaća onlajn barem jednom nedeljno, dok 41 odsto koristi onlajn plaćanja na mesečnom nivou, a 46 odsto njih jednom ili nekoliko puta godišnje.
Istraživanje pokazuje da su onlajn plaćanja postala sastavni deo finansijske kulture građana naše zemlje i da takva vrsta plaćanja ima stalni trend rasta.
Da preferirani načini kupovine i plaćanja sve više prelaze u onlajn okruženje, govori i podatak da skoro polovina ispitanika, odnosno 46 odsto, mesečne račune plaća putem interneta.
Garderobu i obuću kupuje njih 45 odsto, sportsku opremu 28 odsto, a namirnice i potrepštine za kuću 25 odsto ispitanika.
Onlajn prodavnice građani sve više posećuju i za kupovinu elektronskih uređaja – 21 odsto i nameštaja – 17 odsto.
Takođe, 55 odsto korisnika onlajn kupovine koristi kartice generalno, bilo da su u pitanju debitne, kreditne ili internet-pripejd kartice.
Keš koristi 48 odsto korisnika, dok 42 odsto ispitanika koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu.
Preuzmite android aplikaciju.