Na Novosadskom sajmu je od 17. do 19. novembra održan 53. međunarodni sajam turizma. Novi termin je obećavao nove doživljaje, a sudeći po reakcijama izlagača očekivanja nije izneverio.
Sajam je okupio više od 250 učesnika iz Srbije, Zemlje partnera Crne Gore, iz Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Severne Makedonije, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Turske, Rumunije, Kipra, Bugarske, Iraka i Austrije.
U Hali „Master“ tokom tri dana predstavile su se agencije, organizacije, institucije, poslovna udruženja, turoperateri, hoteli, banje, terme, nacionalni parkovi, osiguravajuće kuće, javna preduzeća, vinarije i destilerije, mali proizvođači hrane i pića…
Brojni su na svojim štandovima organizovali nagradne igre, ali i na svojim društvenim mrežama.
Zemlja partner Crna Gora je prvenstveno najavljivala aranžmane za zimovanja, dočeke nove godine, ali i prve za letovanja u dobro poznatim primorskim mestima.
Ljiljana Čukić, menadžer u Nacionalnoj Turističkoj odrganizaciji Crne Gore, izjavila je sledeće:
„Ovom prilikom bih pre svega istakla da mi svake godine radimo promociju za letnju i zimsku turističku sezonu u Novom Sadu, promociju radimo na trgovima u nekim hotelima, tržnim centrima, i ove godine kao Zemlja partner, nadamo se da će naši celokupni nastupi dovesti do većeg interesovanja gostiju iz Vojvodine i za zimsku sezonu, ne samo za letnju koja je već tradicionalno dobro posećena od strane gostiju iz Vojvodine.
Vidim da je Sajam ove godine odvojen od Sajam lova i ribolova, što je dobro, jer turizam zahteva da ima svoje mesto i svoju celinu.
Posetioce je najviše interesovalo novogodišnji program, povoljnost skijališta i kakva su skijališta u Crnoj Gori. Veliko je interesovanje bilo i za doček Nove Godine koji je tradicionalno poznat kao najbolji u regionu i sve opštine su se potrudile da i ove godine imamo vrhunske izvođače, poznate na prostoru Regiona. Mi smo zadovoljni učešćem na Sajmu. Možda bi trebalo da bude više destinacija prikazano iz okruženja jer će samim tim i inetersovanje građana biti veće.“
Pokrajinski sekretarijat za turizam je sva tri dana posebno planirao.
Prvi dan je bio iskorišćen za predstavljanje mladih turizmu, tj obrazovanje u turizmu. Sve srednje stručne škole, fakulteti koji imaju odgovarajuće smerove, kao i srednje škole iz regiona su im bili gosti. Želja im je bila da upravo taj aspekt obrazovanja mladih u turizmu i ugostiteljstvu istaknu.
Drugi dan je bio posvećen regionu i regionalnom povezivanju, a treći šarolikosti Vojvodine, kao i ženskom preduzetništvu i starim zanatima. Kako kažu, više su nego zadovoljni postignutim i ostvarenim ciljevima.
Sajam turizma je imao podršku i od Turističke organizacije Vojvodine.
„Veoma smo zadovoljni posetom na Sajmu i vladalo je veliko inetersovanje za naš štand. Imali ismo mnogo učesnika, mnogo posetilaca, i preko 10 prezetacija iz raznih lokalnih turističkih organizacija, njihovih turističkih sadržaja, i imali smo našu veliku pres konferenciju koju smo održali povodom drugog izdanja Vojvođanskog ručka, kao i degustaciju jela koja su ušla u ovaj kuvar. Osim gastronomije, posetioci su se zanimali za vinske puteve ali i za duhovna blaga i kulturno nasleđe koje Vojvodina može da pruži, kao sadržaje koje ćemo im ponuditi u narednoj sezoni jesen/zima, kao i o budućim manifestacijam koje će se održati. Možda je malo termin neuobičajen, a možda će biti i dobar potez. Videćemo“, izjavila je Jelena Malešev iz Turističke organizacije Vojvodine.
Preuzmite android aplikaciju.