Почетна > Бизнис
Бизнис

Затворена једна од највећих карго лука у Кини

Нингбо Џушан, једна од најпрометнијих лука у Кини по обиму и трећа највећа контејнерска лука на свету после Шангаја и Сингапура, затворила је један контејнерски терминал, зато што је један лучки радник оболео од вируса корона, што би могло да изазове нове проблеме у транспорту и додатно поскупљење кинеске робе.
Фото: Unsplash/nessa_rin

Небојша Ђекић, директор продаје и развоја компаније ”Карго-партнер” у Србији, каже да би прошло-недељно затварање терминала, кроз који саобраћа четвртина укупног теретa те луке могла да изазове озбиљне дугорочне последице.

Када је реч о нашој земљи, између 50 и 60 одсто робе која долази из Кине, транспортује се преко ове луке и она се тренутно углавном преусмерава на шангајску. Али такође и роба, која се извози из Србије управо стиже овде, па тако и десетак контејнера са српском робом чека да уплови у Нингбо.

Многи бродари су одлучили да се преусмере на друге луке, с тим да има и доста оних који чекају отварање.

“Пре само неколико месеци, недостатак контејнера за робу, драстично је поскупео трошкове превоза из Кине. Сада можемо да кажемо да је контејнерски транспорт повећао цене седам до осам пута у односу на фебруар протекле године, а оне су и даље врло нестабилне и расту. Иако је пре свега неколико месеци прогнозирано да би се могле вратити на период пре почетка пандемије, превозници их и даље држе на историјском максимуму. Терет, на крају ланца, наравно, сносе потрошачи“ каже Ђекић.

О несташицама сировина у немачкој индустрији прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.