Авиони ретко лете преко Тихог океана из неколико разлога.
Прво, због енормне величине океана, пилотима би било изузетно тешко пронаћи сигурно место за слетање у случају проблема. Осим тога, Аљаска, иако близу, има ограничен број међународних аеродрома.
Пилоти често преферирају руте са више аеродрома ради веће сигурности. Иако су авионске несреће ретке, профитабилност ваздушног саобраћаја подстиче компаније да бирају најкраће и најекономичније путеве.
Када се посматра линија лета између Северне Америке и Азије преко Тихог океана, на дводимензионалној мапи изгледа као најбржа опција. Међутим, кад се узме у обзир закривљеност Земље, растојање постаје веће.
Летење изнад великих водених површина често подразумева суочавање с лошим временом, укључујући олује и муње. Авиони бирају руте избегавања лоших временских услова, јер иако су ретке несреће због невремена, јаке турбуленције могу изазвати немир међу путницима.
Ваздушне струје у тропосфери, најнижем слоју атмосфере, могу знатно утицати на брзину лета. Летење у правцу ваздушних струја може скратити лет, док летење против њих може продужити време путовања. Разматрање ових фактора приликом одабира руте лета доприноси безбедности и ефикасности ваздушног саобраћаја.
Преузмите андроид апликацију.