Maks Ferstapen je u nedelju krunisan kao novi-stari šampion Formule 1, ali nigde nećete videti kako slavi sa peharom koji je osvojio.
Jedna je od arhaičnih mana Formule 1 je da svetski šampion ne dobija svoj trofej do kraja sezone.
Ferstapen ga neće podići do gala dodele nagrada FIA u decembru, piše ESPN.
Trofej za šampiona sporadično se pojavljuje na događajima Formule 1. Na Velikoj nagradi Japana bio je na stazi tokom formalnosti pre utrke, ali nije ga bilo nigde kada je Ferstapen slavio pobedu nekoliko sati kasnije.
Mnogi fanovi Formule 1 verovatno bi imali problema da se sete kako uopšte izgleda šampionski trofej, što je bizarno u poređenju s drugim sportovima.
Trofeje s velikih sportskih događaja uglavnom je lako prepoznati – „ušati“ UEFA Lige šampiona, masivni NHL Stenli kup, zlatni globus FIFA Svetskog prvenstva, srebrna lopta američkog fudbala odnosno trofej Vinsent Lombardi za NFL šampiona…
Čak je i prizor pobednika Mastersa u golfu koji oblači zeleni sako legendaran – to je sinonim za golf kao i Tajger Vuds koji hoda niz travnjak u crvenoj majici poslednjeg dana velikog takmičenja, podseća Index.
Ovi trofeji su posebni jer su povezani sa sirovom emocijom pobede. Ali ako potražite sliku trofeja Formule 1, obično ćete ih pronaći u sterilnom okruženju, kako ih drže vozači u elegantnim odelima nekoliko nedelja ili meseci kasnije, kada je taj trenutak pun adrenalina odavno prošao.
Nakon pobede na Suzuki, Ferstapen je nakratko držao trofej VN Japana dok je bio na postolju (što je samo po sebi bilo vrlo impresivno) i to je bilo to. Nije bilo ceremonije dodele trofeja novom svetskom šampionu.
Moglo bi se reći da FIA i Formula 1 prave sebi medveđu uslugu, jer je trofej šampiona F1 impresivna nagrada.
U pitanju je visoki srebrni pehar sa zlatnom podstavom, s imenom svakog šampiona od inauguralnog šampionata 1950.
A koliko je nepoznat najbolje govori činjenica da ne postoji stranica na Wikipediji za ovaj trofej, koji se službeno zove FIA trofej Svetskog prvenstva vozača u Formuli 1.
Formula 1 je poslednjih godina preispitivala način na koji se dodeljuje trofej, ali FIA je ostala pri svojoj trenutnoj „formuli“.
Razlog koji FIA navodi je da bi žalba suparničke ekipe nakon završetka sezone mogla da promeni ishod prvenstva ako se vozaču oduzmu bodovi.
Iako ta logika ima smisla, direktno je u suprotnosti s onim što se dešava na kraju svake Velike nagrade.
Kao što smo videli na prošlondeljnoj Velikoj nagradi Singapura, Serhio Peres je slavio pobedu na postolju uprkos činjenici da je dobio kaznu koja je mogla da promniti rezultat.
Nakon što je obavio formalnosti na podijumu i izvršio svoje medijske dužnosti, otišao je da poseti čelnike trke – tom je prilikom zadržao pobedu, ali to pokazuje kako sadašnja procedura nagrađuje pobednika trenutno, a ne naknadno.
Ironično, najbolji primer žalbe nakon šampionata koja je pretila konačnom ishodu dogodila se prošle godine, kada je Ferstapen pobedio Luisa Hamiltona u borbi za titulu na kontroverznoj Velikoj nagradi Abu Dabija.
Mercedes je na kraju odustao od žalbe nekoliko sati pre nego što je Ferstapenu formalno uručen trofej na gala događaju.
Ali, morali bismo ići dalje u prošlost kako bismo pronašli druge primere.
Godine 1999. Ferari je nakratko diskvalifikovan – predavši Miki Hakinenu i Meklarenu titulu šampiona – iz pretposlednje trke sezone Velike nagrade Malezije, samo da bi kasnije iste večeri titula vraćena italijanskom timu.
Godine 2007. Meklaren je prijavio Zauber i Vilijams zbog neregularnosti u gorivu nedelju dana nakon što je Kimi Raikonen iz Ferarija osvojio titulu – što je moglo da promeni rezultat VN Brazila i Hamiltona učiniti šampionom – ali nije se dogodilo ništa.
Preuzmite android aplikaciju.