Početna > Život i stil
Život i stil

Zašto je logo marke uvek na levoj strani i kakve to veze ima sa istorijom

Ništa nije slučajnost u marketingu, pa tako ni postavljanje logotipa i postoji psihološki, ali i kulturološki razlog za to. Tradicija seže puno pre današnjih brendova – još od doba vojnih odora, nošenja broševa.
Foto: Unsplash/Chelsea Fern

Mali ili veliki – logo modne marke, odnosno brenda, nešto je što odeću čini prepoznatljivom, a u moderno doba postao je i svojevrsni statusni simbol. No, ono što je zanimljivo – on se baš uvek nalazi na levoj strani odeće, a izuzetak su velike oznake preko celog odevnog komada.

I to nije slučajno, tvrde marketinški stručnjaci za „Brightside„, koji su analizirali zašto oznaka na levoj strani onog ko nosi odeću (na desnoj onog ko mu se nalazi preko puta) u psihološkom smislu ima veći uticaj nego ona na levoj.

1. Najuočljiviji je na tom mestu
Foto: Unsplash/Diogo Brandao

Psihologija s oznakama brenda je poput psihologije prvih utisaka.

Ne čudi da su logo postavili tamo gde najviše ljudi gleda – studije pokazuju da kad se rukujemo s nekim prvo gledamo u njegovu levu stranu odeće gde se nalazi logo, jer nam desna ruka pokriva taj deo grudi dok je pružamo.

2. I u istoriji su se postavljali sa leve strane
Foto: Unsplash/Jeremy Bezanger

Dok u ne tako davnoj prošlosti nisu postojale oznake marki, postojali su vojni ordeni, značke, broševi i slične stvari, koje se istorijski gledano nose na levoj strani. Nekad je to imalo veze i sa stranom na kojoj se nalazi srce.

3. Napravljeni su da mogu da se čitaju
Foto: Unsplash/John Paul Hanry

Kada pogledate većinu web stranica, njihovi logotipi uvek se postavljaju s leve strane, a glavni razlog je taj što ljudi u zapadnom svetu čitaju i pišu s leva na desno – osim arapskog, hebrejskog i farsija, gde se pisana reč čita s desna na levo.

4. Tako se lakše pamte
Foto: Unsplash/Ryan Hoffman

Logotipi su ključne komponente marke, a deo su onoga što marku čini pamtljivom. Prema studiji „Nielsen Norman Group„, zaključeno je da se korisnici više sećaju marki kada se logotipi stavljaju na levoj nego na desnoj strani. Tako da, ako neka marka odluči da postavi svoj logo s desne strane, sasvim je sigurno da ne bi bili toliko uočljivi i prepoznatljivi.

Osim toga, većina ljudi su dešnjaci, a njima je kulturološki zgodnije da vide i nose logotipe na levoj strani.

Koja boja dominira u vašem ormaru? Evo šta to govori o vama

 

Preuzmite android aplikaciju.