Elektronska trgovina u Srbiji beleži dvocifren rast na mesečnom nivou i zato treba više pažnje posvetiti zaštiti potrošača, rečeno je danas u Privrednoj komori Srbije na obuci o aspektima elektronske trgovine i zaštiti potrošača u procesu pridruživanja EU.
Obuka je održana u okviru Tvining projekta koji realizuje Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija uz podršku PKS.
Pandemija je ubrzala razvoj elektronske trgovine kada su kompanije iz nužde počele da koriste i onlajn prodaju, rekao je sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Žarko Malinović.
„Elektronska trgovina u Srbiji dobija na sve većem značaju, ovaj vid poslovanja beleži dvocifren rast na mesečnom nivou i zato je važno da se sve više pažnje posveti aspektu zaštite potrošača u ovoj oblasti“, naveo je Malinović.
Kaže da postoji veliki broj nejasnoća kada je reč o potrošačkim pravima u trgovini, kao i da je obuka upravo namenjena boljem razumevanju pozicije potrošača u elektronskoj trgovini.
Ambasador Poljske u Srbiji Rafal Pavel Perl rekao je da Poljska ima bogata iskustva u elektronskoj trgovini.
„Tržište elektronske trgovine je u ekspanziji i očekuje sa da sa sadašnjih 21 milijardu evra dostigne rast od 35 milijardi evra vrednosti“, rekao je Perl.
Dodao je da više od 50.000 kompanija u Poljskoj isključivo posluje onlajn, što je značajan broj kompanija.
„Imamo dobra iskustva, posebno u oblasti prava potrošača i spremni smo da ih prenesemo“, istakao je Pavel.
Pomoćnik ministra trgovine Višnja Rakić rekla je da zaštita potrošača postaje sve značajniji segment u elektronskoj trgovini, kao i da elektronska trgovina kao oblast zahteva sistemska rešenja koja će uključiti sve zainteresovane strane: civilno društvo, lokalne samouprave, udruženja za zaštitu potrošača i kompanije.
Ona je dodala da je veliki korak napravljen usvajanjem Zakona o zaštiti potrošača 2021. godine koji pruža osnovu za dalje unapređenje funkcionisanja elektronske trgovine u Srbiji.
„Jednako su važna iskustva zemalja u svetu i u okruženju, a to će omogućiti Tvining projekat EU koji se sprovodi od juna 2021. godine i ima za cilj da dalje unapredi oblast zaštite potrošača u oblastima koje su poslednjih godina dožive veliku ekspanziju“, saopštila je PKS.
Preuzmite android aplikaciju.