Na javnoj prezentaciji Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine u prošlom mesecu našao se projekat koji predviđa pretvaranje pruge Petrovaradin – Beočin u biciklističku „zelenu“ stazu.
U dužini od 17 kilometara, pruga koja se ne koristi od 2007. godine mogla bi da postane biciklistička staza, a od Petrovaradina, staza bi prošla kroz Sremsku Kamenicu, Ledince, Rakovac i završila bi se kod bivše železničke stanice u Beočinu.
Šta je u planu?
Biciklistička staza bila bi širine 2,5 metara, dvosmerna, uz pešačku stazu širine 1,5 metara.
Staza bi bila okružena zelenim površinama, a nekadašnje stanice bile bi preuređene i obogaćene novim sadržajem. U pitanju su umetničke instalacije, muzeji, vidikovci, restorani, teretane na otvorenom, igrališta i slične celine.
Trasa staze trebalo bi u punoj dužini da sadrži i sačuvane elemente nekadašnjeg šinskog saobraćaja, kao što su železnički znakovi, drveni stubovi, rampe i sličan sadržaj, kako bi podsećala na svoju prvobitnu namenu, prenosi Gradnja.rs.
Na 17 kilometara staze biće raspoređeno 19 lokacija za odmor, uz stanice koje takođe čeka potpuna rekonstrukcija.
Železnička stanica u Petrovaradinu je u upotrebi, pa se njena funkcija, namena i sadržaj ne bi menjali.
Železnička stanica u Sremskoj Kamenici na ulazu bi imala portal i vidikovac, a predviđena je i izgradnja javnog toaleta. Sadržaj bi bio upotpunjen amfiteatrom, određen je i prostor za restoran, a celokupan lokalitet ne bi se širio dalje od postojećih granica železničke stanice.
Železnička stanica u Ledincima bila bi potpuno rekonstruisana, uz planirane prostore za kafić i prodavnicu bicikala sa servisom koja bi koristila stari magacinski prostor. Uz to, bila bi izgrađena i veza stanice sa saobraćajnicom.
Železnička stanica u Beočinu bila bi krajnja tačka ove trase. U pitanju je objekat iz 1892. godine u čijem se nastavku nalazi fabrika cementa „Beočin“, pa bi cilj rekostrukcije bio zadržati prepoznatljive postojeće elemente objekta.
U sklopu ove stanice planiran je i kulturni centar, dok bi u sklopu celine bili urađen i muzej.
Moguće spajanje sa stazom sa Sremskim Karlovcima i EuroVelo 6
Postoji i mogućnost povezivanja ove „zelene staze“ sa Sremskim Karlovcima. Taj projekat bio bi realizovan delom trase pruge Novi Sad – Beograd koja više nije u upotrebi. Takođe, postoji i mogućnost spajanja ove staze skelom preko Dunava sa Futogom i stazom EuroVelo6.
EuroVelo6 je biciklistička staza koja prati Dunav i proteže se preko 3.600 kilometara prolazeći kroz 10 evropskih država.
Investitor ovog projekta je Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, a urbanistički projekat uradio je AG-UNS arhitektonsko-građevinski institut Novi Sad, na čelu sa Marijom Stanimirović.
Dokumentaciju celog projekta možete pogledati na sajtu Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine.
Kako bi mogao da izgleda kružni tok koji će se graditi na kraju Narodnog fronta (FOTO)
Preuzmite android aplikaciju.