Почетна > Бизнис
Бизнис

Захтев Ер Србији да смањи број путника из Амстердама

Ер Србија добила је једнострани захтев од аеродрома Схипол у Амстердаму да од 7. јула до краја месеца смањи број седишта у понуди на летовима из Амстердама ка Београду.
амстердама
Фото: Ер Србија

Аеродром Схипол тај захтев правда чињеницом да због недостатка радне снаге, превасходно на безбедносној контроли, не може да организује процес рада који би омогућио опслугу авиона на време при постојећем обиму саобраћаја, саопштили су из Ер Србије.

Домаћа компанија ће упутити допис аеродрому Схипол са молбом да се захтев поново размотри и да се од њега одустане, а тренутно се испитују правне могућности да се захтева надокнада штете која би Ер Србији била причињена том једностраном одлуком.

Ер Србија у овом тренутку лети девет пута недељно до Амстердама и српској националној авио-компанији, као и свим другим авио-компанијама које саобраћају са овог аеродрома, достављене су квоте којима се регулише максимални број расположивих седишта на одлазним летовима из Амстердама.

С друге стране, на долазним летовима ка Амстердаму, таква ограничења не постоје.

Из Ер Србије сматрају да се, наметањем поменуте врсте ограничења и лимитирањем броја путника по лету наноси велика финансијска и репутациона штета нашој авио компанији.

Национална компанија пре свега трпи због бројних путника са купљеним картама којима ће укрцавање бити ускраћено у случају попуњености авиона преко дозвољеног капацитета у складу са додељеном квотом за конкретне дане, иако ће на тим летовима остати слободна места.

Такође, Ер Србији се на овај начин урушава репутација у широј јавности.

Ер Србија сматра да такав потез није заснован на односу међусобног поштовања и уважавања, имајући у виду да српска национална компанија на тој рути непрекидно лети дуже од 50 година и да је била једини превозник који је током дужег периода за време пандемије корона вируса одржавао саобраћај између Београда и Амстердама.

Поред тога, када је реч о другој авио-компанији, која је недавно, после тридесетогодишње паузе, успоставила летове и која у овом тренутку такође лети између Београда и Амстердама и то два пута дневно, она ће бити у предности, имајући у виду да је њој Схипол матични аеродром и да су јој стога на располагању различите могућности да прилагоди смањење броја седишта својим потребама.

„Сматрамо да се тиме озбиљно нарушавају начела конкурентности две авио-компанија које лете на тој рути“, поручују из Ер Србије.

Наводи се да је српска национална авио-компанија, као и све друге компаније, била је у обавези да планира и обави све летове ка амстердамском аеродрому према историјским слотовима, без могућности смањења обима саобраћаја, а сходно политици задржавања историјских слотова усвојеној од стране надлежних институција ЕУ.

Парадоксално, донета је нова уредба којом се од авио-компанија сада тражи да смањују капацитет и отказују летове, који су у међувремену распродати услед повећане тражње за путовањима током лета.

Kinezi kupuju 292 Erbas aviona

Преузмите андроид апликацију.