Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine su i dalje privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito izražen kod kompanija sa više od 300 zaposlenih, pokazalo je istraživanje Infostuda.
Vidljivo je ipak da je u prošlogodišnjem izveštaju to bilo dosta izraženije, dok se sada nešto lakše prevazilazi.
U porastu su izazovi sa motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, dok je kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih više u fokusu praćenje trendova i benefita.
„Ako posmatramo pojedinačne industrije, najviše izazova sa zadržavanjem zaposlenih imaju firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika (čak 71 odsto), dok sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti FMCG (roba široke potrošnje) (58 odsto) i proizvodnja (55 odsto). U auto-industriji imamo natprosečne vrednosti za organizacione izazove i izazove sa praćenjem trendova i benefita“ navodi Miloš Turinski, iz Infostuda.
Rad od kuće sve manje popularan u kompanijama kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (remote rad) i radu iz kancelarije.
Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46 odsto kompanija.
Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen – 47 odsto je navelo da je dolazak na radno mesto je obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.
Ako uzmemo u obzir veličinu organizacije, obavezan rad iz kompanije je više zastupljen u manjim i srednjim, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada.
Preuzmite android aplikaciju.