Pored niza aktuelnih radova koji su u toku, gradska vlast se pobrinula da Novosađani već sada budu obavešteni o planovima za koje je predviđeno da budu realizovani do kraja 2025. godine.
Prema najavama gradskih čelnika, za samo dve godine bićemo svedoci drugačijeg Novog Sada. U nastavku vam predstavljamo TOP 10 planova za koje se očekuje da će do kraja 2025. godine biti novosadsko vlasništvo.
Prosečna plata u Novom Sadu 2025. godine biće 1.300 evra
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić svojim videom na Instagramu istakao je da je trenutna prosečna zarada 877 evra u našeg gradu i najavio njeno značajno povećanje 2025. godine.
Svaki investitor nam je važan, svako radno mesto nam je važno. Dovodimo nove investitore. „Sever IV” je najveća zona u gradu Novom Sadu. Industrijska zona u kojoj rade i „Lear”, „Aptiv”, „Kontinental” takođe, tu je i „Barry Callebaut”. Ono što nas očekuje, ja se nadam za dva do tri meseca, to je otvaranje nove fabrike „Nidek” na 17 hektara. Izuzetno značajno da je prosečna zarada u ovoj godini 877 evra u Novom Sadu. Nastavljamo dalje i plan je da 2025. godine u našem gradu bude 1.300 evra prosečna zarada. Mislim da građani treba da budu strpljivi, da očekuju nove investicije u našem gradu- stoji na zvaničnom profilu prvog čoveka Novog Sada.
Tri nova mosta
Novi Sad u narednom period očekuje izgradnja tri mosta u koje će biti uloženo 369,5 miliona evra, čime će postati jedan od retkih gradova u Evropi u kojem se u isto vreme grade tri ovako važna infrastrukturna projekta.
Sugrađani će dobiti Pešačko-biciklistički most koji će se graditi na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, ukupne dužine 450 metara i širine 12 metara. Konstrukcija će biti od čelika, ograde od stakla, pod za pešake od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana. Ovaj most bi trebao da smanji gužve, zagađenja vazduha, zaštiti životnu sredine i dovede do veće povezanosti određenih delova grada.
Do 2025. godine trebao da bude završen i Most preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina. Biće dug 1663 metara i širok 28 metara. Njegovi benefiti ogledaće se u preusparavanju saobraćaja, uklanjanju tranzita iz Nacionalnog parka Fruška gora i iz grada, skraćivanje putovanja, visok nivo bezbednosti saobraćaja i povećanje zaposlenosti i investicija.
Treći najavljeni most je Most u produžetku Bulevara Evrope (Obilaznica oko Novog Sada sa izgradnjom mosta preko Dunava na državnom putu IIA reda). Njegova dužina će biti 2500 metara, a širina 29,4 metara. Pored toga što će biti turistička atrakcija, ovaj most će dodatno rastereti gradski saobraćaj.
Četiri nove garaže
Tokom prošle godine započela je izgradnja dve podzemne garaže. Izgradnja podzemne garaže kod Banovine započela je u martu, a u maju su otpočeli radovi u ulici Modene. Pored njih, planirane su i javne garaže Na uglu Uspenske i Šafarikove ulice i na Trgu republike (kod Riblje pijace).
U Ulici Modene planirana je gradnja podzemne garaže, a broj podzemnih etaža nije ograničen. Bruto površina jedne etaže je približno 3.500 m2, a kapacitet garaže je okvirno 100 putničkih automobila po etaži. Garaža je locirana na prostoru između Ulice Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine ulice, a pozicionirana je tako da obezbedi najbolju pristupačnost korisnicima u zonama visoke atraktivnosti.
Garaža kod Banovine planirano je da ima dve podzemne etaže, ukupne površine približno 6.000 m2. Kapacitet garaže je okvirno 90 putničkih automobila po etaži. Ulaz u objekat planiran je od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.
Na uglu Uspenske i Šafarikove ulice planirana je nadzemna javna garaža na četiri sprata, a površina garaže je oko 10.500 m2. Kapacitet garaže je okvirno 70 putničkih automobila po etaži. Četvrta garaža bi trebalo da se nalazi na Trgu republike i planirano je da bude podzemna na dve etaže, površine 14.000 m2 i kapaciteta 400 putničkih automobila.
Tunel u okviru Fruškogorskog koridora
U punom jeku su radovi na Fruškogorskom koridoru, koji će u dužini od 45,2 kilometra povezati Novi Sad i Rumu, i u čijem okviru će biti izgrađen i najduži tunel u Srbiji, dugačak 3,5 kilometara.
Tunel će biti dug 3,5 kilometara, njegovo bušenje je već započelo, a radovi bi trebalo da budu gotovi u aprilu 2025. godine.
Novi vrtić na Grbavici
Radovi na novom objektu PU „Radosno detinjstvo“ na Grbavici počeli u februaru, a za nešto više od mesec dana podignuti su i prvi spratovi nove zgrade. U pitanju je objekat na parceli nekadašnje policijske stanice, na uglu ulica Miše Dimitrijevića i Kolo srpskih sestara.
Predviđeno je da radovi na izgradnji, za koje iz budžeta Grada izdvajamo 298 miliona dinara, budu završeni do kraja ove godine -rekao je gradonačelnik Milan Đurić prilikom polaganja kamena temeljca.
Ovaj vrtić primiće do 225 dece podeljenih u 8 grupa, uzrasta od 3 do 7 godina, a njime će raspolagati Predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“. Očekuje se da se otvaranjem vrtića otvori i oko 20 novih radnih mesta za vaspitače i drugo osoblje.
Završetak radova na brzoj pruzi do Budimpešte
Pored toga što mogu za nešto više od pola sata da stignu do Beograda, za dve godine, 2025., Novosađani će moći mnogo brže da stignu do mađarske prestonice. Najavljuje se završetak radova na brzoj pruzi do Budimpešte, pa bi tako Novosađani mogli da organizuju obilazak Lančanog mosta, Trga Heroja, Budimskog dvorca i drugih znamenitosti glavnog grada Mađarske.
Centralni prečistač otpadnih voda
Kako bi otpadne vode kanalizacionog sistema Novog Sada ubuduće odlazile u Dunav prečišćene po najsavremenijim evropskim standardima, proteklih nekoliko godina obavljen je značajan deo priprema za ostvarivanje velikog i skupog projekta izgradnje centralnog prečistača (CP) koji će biti lociran, u skladu sa ranije donetom odlukom Skupštine grada, na lokaciji Rokovog potoka na sremskoj strani grada.
Kapacitet budućeg prečistača biće 400.000 stanovnika, uz mogućnost proširenja do 500.000. Sva prateća infrastruktura biće prilagođena toj maksimalnoj izgrađenosti.
Četiri nova parka
Kako je istaknuto iz Gradske uprave za zaštitu životne sredine, prirodno okruženje čoveka nisu betonske površine, zgrade i putevi, već šume, livade, reke… Zato je u Novom Sadu u poslednjih 10 godina zasađeno preko 35 hiljada stabala, uređeno bezbroj travnjaka. Najvidljivije su zelene celine (parkovi) gde je nakon 30 godina izgrađen novi park kod Ranžirne stanice.
Pored toga, u planu su novi parkovi, neki projekti su već realizovani a neki upravo kreću u realizaciju. Park kod Spensa, Univerzitetski, Sentandrejski i park na Limanu 4 uskoro će ozeleniti Novi Sad.
„Muzej 20 21″
Ovaj muzej koji će predstavljati “kulturnu atrakciju grada” je najavljivan proteklih godina. Sada su planirana sredstva za njegovu izgradnju, a izabran je i izvođač radova.
Za gradnju će biti izdvojeno gotovo 1,7 milijardi dinara, a svi radovi bi trebalo da budu gotovi do 2025. godine.
Memorijalni centar
Memorijalni centar, posvećen žrtvama pogroma 1942. godine planiran je na obodu Limana, uz Most slobode i Kreativni distrikt (Kinesku četvrt), na prostoru na kom je prethodnih decenija bila oprema „Mostogradnje”, nakon što je Most slobode završen. Taj kompleks bi mogao da bude završen u naredne dve, tri godine, odnosno da s radom počne 2024. ili 2025. godine.
Lokacija za budući kompleks nije slučajno odabrana. U blizini je jedna od najlepših plaža na Dunavu – Štrand, ali i najveće gubilište tokom tri dana, od 21. do 23. januara 1942. godine, kada je Dunav bio ledena grobnica za stotine ljudi.
Preuzmite android aplikaciju.