Početna > Biznis
Biznis

Youtube kritikovan zbog širenja nasilnih sadržaja

Youtube platformski algoritam preporuke sadržaja promoviše nasilne video zapise i dezinformacije, uprkos pravilima kompanije kojima je cilj ograničenje njihovog širenja, navodi se u izveštaju Mozila fondacije.
Foto: Unsplash/nordwood

Mozila fondacija je neprofitna organizacija koja se bavi pitanjima privatnosti, a ustanovila je da 71% uznemirujućih sadržaja na Youtubeu se gleda kao posledica algoritma preporuke ove video platforme. To uključuje i zavere oko 11. septembra, teorije vezane za pandemiju koronavirusa, kao i promociju dominacije bele rase (white supremacy).

Istraživači su takođe otkrili da su ljudi u zemljama gde engleski nije govorni jezik češće bili žrtve preporuke gledanja ovakvih sadržaja, koje su oni lično smatrali uznemirujućim.

Brandi Geurkink, viši menadžer u fondaciji kaže: „To praktično pokazuje da njihov algoritam preporuka ne funkcioniše u skladu sa sopstvenim politikama platforme, već zapravo izlazi iz okvira koje je sam postavio.“

Jedan od predstavnika youtubea rekao je: „Cilj youtube sistema preporuke je da gledaoce poveže sa sadržajem koji vole i svakog dana se više od 200 miliona video snimaka preporučuje korisnicima na početnoj stranici.

Youtube stalno radi na poboljšanju korisničkog iskustva i pokrenuo je 30 različitih promena kako bi smanjio preporuke štetnog sadržaja u poslednjih godinu dana.“

Foto: Unsplash/stereophototyp

Youtube, koji je u vlasništvu Gugla, i druge slične platforme već dugo se opiru deljenju informacija o njihovim algoritmima, tvrdeći da se time krše poslovne tajne i privatnost korisnika.

Sve veći broj dokaza pokazuje da algoritmi za preporuke društvenih medija doprinose širenju dezinformacija i nasilnog sadržaja. Istraživači ovih fenomena su ovo nazvali koncept „algoritamske radikalizacije“ u opisu kako algoritmi preporuka vode korisnike ka ekstremnijim sadržajima.

Vlade mnogih zemalja sada forsiraju nove zakone kako bi prisilile društvene medije da bolje upravljaju svojim platformama, a ne samo da se oslanjaju na svoje politike sadržaja.

Youtube je najposećenija veb lokacija na svetu (posle Gugla), na kojoj korisnici svakodnevno gledaju oko milijardu sati video zapisa.