Почетна > Србија
Србија

Вујанић: Савет возачима да планирају и припреме се за дужа путовања и да праве паузе

Професор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић изјавио је данас да се возачима саветује да праве паузе у вожњи када су високе температуре, да унапред планирају и припреме се на дужа путовања.
Фото; Танјуг/Јована Кулашевић

„Возачи који крећу на дужи пут прво морају да крену одморни, друго не смеју ни да се преједу, ни да буду гладни јер кад су гладни нервозни су, кад су преједени, онда спорије реагују. Значи да добро планирају пут и да планирају кад ће да стигну тамо где хоће“, рекао је Вујанић за Танјуг.

Он је објаснио да је за возаче велики проблем дуго чекање на границама на високој температури након, рецимо, 15 сати вожње.

Вујанић је навео да се током лета догађа више саобраћајних незгода јер се много више вози него зими, али и јер су дужа путовања и лоши су услови за вожњу јер је температура превисока, те возачи возе нервозно и због тога долази до грешака.

„Кад додамо свему томе и повећане брзине, јер морате знати да брзина од 50 километара на сат је 14 метара у једној секунди, а брзина од 100 километара на сат је 28 метара у једној секунди. Човечје тело је подешено за брзине од највише 36 километара, то је тркач на 100 метара 10 секунди. И очи и уши и сва друга чула су подешена за брзину до 40. Кад га ставите у услове да вози 80, 100 или не дај Боже 200 километара на сат, логично је да и најмања грешка доводи до саобраћајне незгоде“, указао је Вујанић.

Возачима је саветовао да возе мало спорије.

Вујанић додаје да би у аутомобилу клима требало да се подеси на температуру од 21 до 23 степена.

На питање шта саветује возачима када их савлада умор, Вујанић је рекао да саветује возачима да праве кратке паузе или одмор, ако је могуће на пумпи, а ако није могуће онда ван коловоза или у зауставној траци, али са обележеним аутом са 4 мигавца.

Говорећи о томе шта је најчешћи узрок страдања мотоциклиста, јер је од почетка године страдало њих 30, Вујанић је рекао да је у летњим месецима више мотоциклиста јер они не возе када су лоши временски услови.

„Обостране су грешке и возача и мотоциклиста. Мотоциклисти често улазе у ризичне ситуације зато што могу да возе мало брже а возачи не обраћају пажњу, не очекују да на путу има мотоцикла, па често не провере да ли смеју да изведу неки маневар и на тај начин долази до угрожавања мотоциклиста, судара и нежељених последица“, указао је Вујанић.

Неколико возача у Београду рекли су за Танјуг да је вожња на високим температурама уз укључену климу подношљива, али да је возити без климе врло тешко.

Једна суграђанка каже да уз климу није тешко возити, али да је без климе, како оцењује, „катастрофа“.

Други возач наводи да је вожња на високим температурама са укљученом климом подношљивија, али да ипак није једноставна.

Zbog visokih temperatura i povećanog intenziteta saobraćaja potreban oprez u vožnji

Преузмите андроид апликацију.